Videohyllan

Alla inlägg den 30 januari 2017

Av D - 30 januari 2017 11:48

Originaltitel: Jack 
Regissör: Francis Ford Coppola
Utgivningsår: 1996
Längd: 109 min

 

Jack föds som ett mycket speciellt barn - hans kropp åldras fyra gånger snabbare än normalt. Föräldrarna, Brian och Karen, håller honom hemma i det Viktorianska trähuset med all världens leksaker där han förses med en privatlärare. Vid 10 års ålder har han en 40-årig mans utseende men en 10-årings mentala nivå. Lång och hårig ses han av kvarterets ungar som ett monster. Men Jack vill inget hellre än att ha kompisar och gå i skolan som vilken pojke som helst. Till sist får han sin vilja fram och får börja i femte klass. 


Så underbar film! Varför görs det inga såna här filmer längre för?! Jag såg denna tusen gånger när jag va liten och har inte sett den sen många år tillbaka. Så kollade jag på den idag, och den är lika bra som jag mindes den! Filmen är en blandning mellan drama och komedi, och man får sig ganska många skratt kan jag lova! Robin Williams gör ett FANTASTISKT jobb som en 10-årig pojke. Han är så duktig och trovärdig! Vi ser fler kända ansikten i filmen som Fran Dreschner, Jennifer Lopez, Bill Cosby och Michael KcKean. Filmen får verkligen högsta poäng.



Av D - 30 januari 2017 11:39

Originaltitel: Axed
Regissör: Ryan Lee Driscoll
Utgivningsår: 2012
Längd: 84 min

 

Kurt Wendell har inte en av sina bästa veckor. Han har just blivit av med sitt jobb, hans fru verkar vara lite väl förtjust i hans forna chef och hans barn är rena odågorna. Medan vi andra kanske skulle lösa problemet med en kopp te och en promenad för att lugna ner oss, så har Kurt en lite annan plan. Han planerar en utflykt för hela familjen till en idyllisk stuga ute på landet, där han planerat en hel eftermiddag med familjeaktiviteter. Och han har inga planer på att någon av dom ska komma hem igen...


Sjuk film. Väldigt bisarr. I brist på annat funkar den, men den är inte så bra. Skådisarna är okej, även om Kurts sätt att prata irriterar mig nåt fruktansvärt. Det låter som om han pratar med någon som är utvecklingsstörd och behöver "saktas ner" i pratet. Oerhört irriterande. Effekterna är okej även om dom är en aning överdrivna. Handlingen skulle ha fungerat bra, på något sätt iallafall, men i denna film är det okej men inget mer.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards