Videohyllan

Alla inlägg under mars 2013

Av D - 19 mars 2013 22:03

Originaltitel: Monkeybone
Regissör: Henry Selick 
Utgivningsår: 2001
Längd: 92 min

 

Serietecknaren Stu Miley hamnar efter en bilkrasch i koma. Han och hans hysteriskt sexgalna och egotrippade seriefigur Monkeybone vaknar upp i en galen värld för vilsna själar. Där möter dom andra själar, konstiga figurer och döden. Stu får en chans att åka tillbaka till den riktiga världen, men precis när han ska använa sin "biljett" så tar Monkeybone den och åker tillbaka istället. Monkeybone tar över Stus kropp och börjar härja i den riktiga världen, och Stu måste hitta ett sätt att stoppa honom innan hans syster bestämmer sig för att stänga av respiratorn och göra honom fånge i den galna drömvärlden för alltid.


Alltså... Jag brukar inte skratta åt komedifilmer, men denna film fick mig att skratta så att tårarna rann! Filmen är från 2001 och HUR kan jag ha missat denna film? Hade aldrig ens hört talas om den! Detta är en film som alla som gillar komedier borde se!!! Skratten va högljuda och tårarna sprutade flera gånger! Absolut den bästa komedifilmen jag någonsin sett!


Av D - 12 mars 2013 17:30

Originaltitel: The possession
Regissör: Ole Bornedal
Utgivningsår: 2012
Längd: 91 min

 

En ung flicka vid namn Emily köper en gammal antik låda på en loppmarknad. Emily lyckas lirka upp lådan som är väl igenstängd, och det hon inte visste va att i lådan bor en gammal elak ande som hon frisläppte. Anden övertar flickans kropp sakta med säkert och flickans föräldrar gör allt vad som står i deras makt för att fösa ur anden ur henne. Filmen är baserad på en verklig händelse.


Denna film påminner extremt mycket om Exorcisten. Jag som inte gillar Exorcisten filmen, gillade inte denna heller. Det hände inte så värst mycket, förutom i slutet. Filmen känns väldigt fake och saknade helt atmosfär. Det som skiljer denna film från vanliga exorcism filmer är att denna gång är religionen inte katolsk utan judisk. Men nej, detta va tyvärr ingen film i min smak.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards