Videohyllan

Alla inlägg under maj 2016

Av D - 30 maj 2016 14:42

Originaltitel: The boy
Regissör: William Brent Bell
Utgivningsår: 2016
Längd: 97 min

 

Den amerikanska barnflickan Greta får en ordentlig chock när hon börjar sitt nya jobb hos en brittisk familj. Sonen i familjen är inte som alla andra. Han är en docka. En docka som ska behandlas precis som ett levande barn, och familjen har strikta regler kring hans vardag. Greta tar sig an jobbet då det är väldigt bra betalt. Men när hon gång på gång bryter mot dom strikta reglerna för Brahms skull, börjar det hända en rad otäcka saker, oförklarliga saker som till slut får henne att tro att Brahm är levande. 


Jag har väntat på denna film ända sen jag såg trailern. Hur jäkla otäck som helst den där dockan alltså. Filmen va bra faktiskt! Det händer otäcka saker, men jag tycker att när det väl kommer en otäck scen, så slutar den bara, utan att nå ända fram till den "skrämmande" delen som skulle ha skett. Men den bygger upp en kuslig känsla i kroppen ändå. Slutet är dock lite komplicerat, men ändå okej. Jag hade ju ändrat på lite saker (som vanligt), men ja, det är ju inte jag som gjort filmen :) Men jag ger denna faktiskt ett högt betyg! Kolla på trailern här under, så förstår ni.



Av D - 22 maj 2016 16:07

Originaltitel: Hotel Transylvania 2
Regissör: Genndy Tartakovsky
Utgivningsår: 2015
Längd: 89 min


I Hotell Transylvanien 2 får vi än en gång ge oss ut på äventyr med Dracula och hans blodsugande gäng. Förändringens tid har kommit till hotellet. Draculas ”enbart monster”-policy har lättats, och nu är även människor välkomna. Men bakom stängda kistor oroar sig Dracula över att hans barnbarn Dennis, till hälften människa och till hälften vampyr, inte visar upp några vampyrdrag alls. Då Mavis och Johnny reser iväg för att besöka den mänskliga delen av släkten, en kulturkrock utan dess like, sätter därför Dracula sitt barnbarn i monster-bootcamp. Och som saker och ting inte vore illa nog, bestämmer sig Draculas vresige och väldigt, väldigt gammalmodiga pappa Vlad för att plötsligt besöka hotellet.


Inte lika fullt ut bra som ettan, men denna va också skitkul! Älskar verkligen Greve Dracula och "hans" blablabla. Skrattar ihjäl mig varje gång åt det! Hela handlingen är sjukt rolig samtidigt som den är mysig. En "bootcamp" för att bli en vampyr gör susen i filmen! Vilka idéer alltså! Slutet är dock konstigt nog väldigt våldsamt, men det är ju inget som stör egentligen. Barnen tar inte illa upp för det, men lite förvånad blev man faktiskt! 



Av D - 17 maj 2016 19:34

Startade: 2011
Genre: Fantasy
Säsonger: 7


28-åriga Emma Swan får på sin födelsedag besök av Henry, den son hon bortadopterade för tio år sen. Henry tar med henne till sin hemstad Storybrooke som han hävdar att det vilar en förbannelse över. Tiden står stilla i Storybrooke och alla stadens invånare är egentligen sagofigurer som glömt sina tidigare liv. Den enda som kan bryta förbannelsen är dottern till Snövit och hennes prins, och den dottern är Emma. Emma tror självklart att Henry har en livlig fantasi och tror inte alls på vad han säger. Men hon beslutar sig att stanna ett tag i Storybrooke, för att få umgås med sin förlorade son. Och det är något som får stadens stora klocka, som dittills stått stilla, att plötsligt börja fungera igen.


Jag säger bara en sak. Oh my lord. Denna serie delar första plats med min andra favoritserie American horror story. Det är två helt olika genre, men jag föll pladask för denna serie. Den är spännande så in i helvete och det händer saker hela tiden. Så fort ett avsnitt tagit slut, vill man se nästa. Det bästa med säsong 1 är att historiens paralella värld går så klockrent ikapp med den "riktiga" världen. Så sjukt bra gjort. Jag älskar sagor, sagofigurer och allt därtill, så denna serien får mig att få gåshud. Tror absolut att dom andra säsongerna är lika bra, så vi kör absolut på.

I denna säsong får vi bland annat lära känna karaktärer som Snövit, Prins Charming, De sju dvärgarna, Den onda drottningen, Den förtrollade spegeln, Pinocchio, Gepetto, Benjamin Syrsa, Blå fen, Rumpelstiltskin, Skönheten Belle, Rödluvan & farmorn, Den galna hattmakaren, Maleficent, Askungen, Hans & Greta med flera.



Av D - 9 maj 2016 09:13

Startade: 2015
Genre: Skräck
Säsonger: 5:e säsongen i serien

 

Den femte och sista säsongen av American horror story fokuserar på Downtown Los Angeles Hotel Cortez som nyligen köpts av Will Drake, en känd modedesigner från New York. Men förutom ett fint, 90 år gammalt hotell, får han demoner och spöken på köpet. Människor som har dött på hotellet är nämligen fångar där för evigt. Hotellet byggdes av James Patrick Mars som innan han dog, fick ett snäpp i huvudet och började mörda sina hotellgäster och gömma dom i hotellets hemliga rännor och hallar. Hotellets personal vet om att hotellet är hemsökt och receptionisterna Iris och Liz Taylor gör allt för att hotellets gäster ska få en trivsam vistelse. 


Vad ska jag säga? Jag har alltid älskat alla American horror story-säsongerna, men denna va en stor besvikelse för mig. Jag fatta ingenting dom 10 första delarna. Det va mycket blandning av allt och ingenting. Och Lady Gaga har ju en roll som grevinnan och det fick mig att spy. Hon ska INTE försöka sig på skådespeleri. Det jag älskade med säsongen va ju "Liz Taylor". Vilken härlig personlighet och så himla söt. Honom (henne) skulle jag lätt kunna ha som keldjur :) Det va dock väldigt synd att slutspurten skulle bli så dålig. Dom borde haft "Freak show" som sista säsong, för då skulle dom avsluta med fyrverkerier och applåder. 



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards