Videohyllan

Alla inlägg den 15 januari 2017

Av D - 15 januari 2017 20:03

Originaltitel: I now pronounce you Chuck and Larry
Regissör: Dennis Dugan
Utgivningsår: 2007
Längd: 115 min

 

Chuck och Larry är två duktiga och präktiga brandmän som jobbar ihop och är även bästa vänner i privatlivet. Larrys fru dog för ett tag sen och blev nu lämnad som änkling med sina två barn. Både han och hans barn tog fruns bortgång väldigt hårt och Larry har haft svårt för att riktigt släppa taget och försöka gå vidare. Chuck njuter dock av sitt singelliv. En dag stöter Larry på problem när han vill göra sina barn som förmånstagare till sin livförsäkring. Han måste snarast möjligt gifta sig och göra partnern till förmånstagare som i sin tur kan göra barnen till förmånstagare. Men hur ska Larry hitta en partner på kort tid som han litar på till fullo?


Hahaha, denna film är helt underbar! Denna sortens komedi faller mig i smaken perfekt! Filmen är mycket charmig och rolig men utgår såklart av en massa fördomar. Kevin James gör rollen som Larry perfekt men Adam Sandlers roll som Chuck gillar jag inte. Jag tycker inte Sandler passar i en roll som en stöddig matchosnubbe. Det blir alldeles för mycket, och min syn på Sandler är mer mesigare och snällare. Så det krockar verkligen. Men för övrigt är filmen kanon!



Av D - 15 januari 2017 19:53

Originaltitel: The little mermaid
Regissör: Ron Clements & John Musker
Utgivningsår: 1989
Längd: 83 min

 

Ariel är en 16-årig sjöjungfru som har allt hon kan önska sig. Utom frihet och kärlek. Hennes far kung Triton förbjuder henne att vara vid ytan och att närma sig människor. Men en stormnatt så räddar hon en ung prins från att drunkna. Hon blir genast förälskad i honom. Hon tar hjälp av den onda sjöhäxan Ursula för att bli en människa. Ursula tar Ariels sångröst i utbyte om att hon får vara människa i tre dagar. Men det finns en hake: Hon måste få prinsen att kyssa henne innan solen går ner på den tredje dagen för annars blir Ariel Ursulas tjänarinna i all evighet.


Denna filmen älskar jag! Jag är inte så mycket för filmmusik, men denna filmens låtar är underbara och man kan dom verkligen och sjunger med! Historien är mycket söt, men mer mörk än ljus. Jag gillar Ariels attityd: En rebellisk tonårstjej med skinn på näsan. Jag älskar humorn i filmen som tex havsvarelsernas syn på människor och människosaker. Vem glömmer scenen med gaffelkammen tex? :) Till slut måste jag nämna att jag älskar Ursula. Hon är verkligen en drag-queen-liknande bitch!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards