Videohyllan

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2019

# 1095 - A simple favor

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favor
Regissör:
Paul Feig
Utgivningsår:
2018
Längd:
117 min

 

Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man Sean som hon senare själv hoppar in i en relation med och utöver att hon har en egen son så blir hon även "plastmamma" åt Sean och Emilys son. Väninnans försvinnande får Stephanie in på mycket halt vatten och ju djupare involverad hon blir, desto mer upptäcker hon den mörka sanningen.

 

Detta är en osannorlik historia som ju längre den går både tappar fart och trovärdighet. Idén till filmen är bra, men den blev inte så bra som man kanske tänkt sig. Jag tog mig igenom den med nöd och näppe och va väldigt besviken när den väl slutade. Hade man gjort om handlingen en aning, så kanske den hade blivit okej att titta på, men tyvärr tappade den all in spänning totalt.

 

 

 
 
Frederik

Frederik

11 februari 2020 06:39

Jeg glæder mig så meget til at se den film? Jeg har virkelig en forkærlighed for film, der opbygger suspense, hvilket jeg synes, det virker til, at A Simple Favor gør. Den er helt sikker på min watchlist for 2020.

Tak for god læsning på din blog!

http://https://techtime.dk/top-10-de-bedste-tv-serier-du-

 
Frederik

Frederik

1 mars 2020 05:48

Fik ikke linket med :)

http://https://techtime.dk/top-10-de-bedste-tv-serier-du-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Av D - 26 maj 2019 10:00

Originaltitel: WildlingRegissör: Fritz BöhmUtgivningsår: 2018Längd: 92 min   Anna hålls fången på en vind under hela sin barndom. Hon vaktas av en hemlighetsfull man som hon kallar "Pappa". Han sätter skräck i henne genom att berätta om Wildlinge...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards