Videohyllan

Alla inlägg under mars 2018

Av D - 31 mars 2018 10:24

Originaltitel: The wedding singer
Regissör:
Frank Coraci
Utgivningsår:
1998
Längd:
95 min

 

Välkommen till 1985. Vi möter Robbie som är en musiker och sångare som drömmer om att bli kompositör. Istället blir han den ultimata festsångaren - med bröllop som specialitet. Av en tillfällighet möter han Julia, som gör sin första dag som servitris på ett av många bröllop där Robbie sjunger och en speciell vänskap utvecklas mellan dom. Robbie är själv på väg att gifta sig med Linda som dumpar honom på självaste bröllopsdagen. Han förvandlas från den självklare festräddaren till en vandrande katastrof. Och vad är mer patetiskt än en bröllopssångare som är olyckligt kär?


Ännu en film med både Drew Barrymore och Adam Sandler, men denna filmen gillade jag inte alls. Jag tyckte inte att den va rolig trots att jag läst att många tycker att den är kul. Dock gillar jag att Alexis Arquette är med, särskilt när han och Robbie sjunger låten "You spin me right round" tillsammans. Då rös jag till ordenligt. Detta är en film man kan slötitta på när man inte behöve koncentrera sig så mycket.



Av D - 30 mars 2018 19:19

Originaltitel: Walt Disney sagobibliotek vol 1
Regissör:
Walt Disney
Utgivningsår:
2005
Längd:
57 min

 

I Mark Twains klassiker om "Prinsen och Tiggarpojken" är Musse Pigg en ung och uttråkad prins i det engelska kungahuset. Allt förändras när han träffar en fattig pojke som ser ut att vara hans tvillingbror. Skulle någon märka om dom bytte plats med varandra för en dag? Äventyren fortsätter i "Legenden om Sömninga Dalen", då skolläraren Ichabod kommer till den lilla byn Sömninga Dalen. Han blir snabbt populär, inte minst bland damerna i byn. För populär tycker männen som bestämmer sig för att skrämma bort Lebabod genom att återuppliva legenden om den hvudulösa ryttaren.


Disney sagobibliotek är en serie om 6 filmer där man samlat sagor / berättelser som man gjort om till Disney. "Prinsen och Tiggarpojken" påminner väldigt mycket "Mannen med järnmasken", och jag hade ingen aning om att det va en klassiker av Mark Twain. "Legenden om Sömniga Dalen" är ju berättelsen om skräckfilmen / thrillern "Sleepy Hollow". Sen finns det dock en Disneyklassiker som heter "Ichabod och Mr Toad" vilket jag inte har sett, men som jag har fattat det som, så är detta en del av den filmen. Men dessa sagobibliotek är väldigt bra filmer som vi kommer fortsätta att titta på!



Av D - 29 mars 2018 16:57

Startade: 2017
Genre:
Skräck / komedi
Säsonger:
2

 

Sheila och Joel Hammond är ett lagom framgångsrikt mäklarpar som lever i en lugn medelklassvardag i Los Angeles-förorten Santa Clarita - tills en dag då Sheila plötsligt och oförklarligt vaknar upp som en zombie. Hon blir en odöd person med mer självförtroende och med en helt ny sorts aptit på själva livet - men också på mänskligt kött. Nu måste Sheila och Joel tillsammans med sin tonåriga dotter och en nördig ung granne, komma på ett sätt att föda Sheila utan att döda oskyldiga människor och utan att väcka misstankar i sitt polistäta grannskap.


Denna komediserie ska man verkligen ta med en nypa salt. Efter två säsonger vet jag fortfarande inte om jag gillar den eller inte. Vi ser Drew Barrymore i huvudrollen och henne älskar jag verkligen. Hon spelar bra i serien, men det är nog allt det överdrivna och att dom brer på tills det rinner över som gör att jag känner mig velig. Hade dom dragit in lite på idiotiska händelser så hade jag nog gillat serien. För det är en bra serie att slötitta på faktiskt. Man kan halvsova till och med för man missar inte så värst mycket.



Av D - 27 mars 2018 19:53

Originaltitel: Blended
Regissör:
Frank Coraci
Utgivningsår:
2014
Längd:
117 min

 

Dom två ensamstående föräldrarna Lauren och Jim är efter en misslyckad blind date helt överens om att dom aldrig någonsin vill träffas igen. Lauren är ensamstående med två pojkar och en frånvarande pappa medan Jim är ensamstående med tre flickor och en avliden mamma. Trots att dom aldrig skulle träffas igen bokar dom av misstag in sig på samma lyxiga all inclusive-semester och tvingas nu spendera en hel vecka ihop i samma svit.


Den här filmen va hur rolig som helst! Jag brukar inte bli så road av komedier och jag är ganska snål med att ge ifrån mig skratt, men åt denna film skrattade jag till ett antal gånger! I huvudrollerna ser vi Drew Barrymore och Adam Sandler - ett par som fungerar kanon tillsammans i filmer! Filmen är otrolig charmig och söt, samtidigt som den har många roliga scener. Och vi ska ju inte prata om lyxhotellet som dom får spendera veckan ihop i Afrika! Wow! Dit hade jag minsann velat åka!



Av D - 27 mars 2018 19:46

Originaltitel: Backtrack
Regissör:
Michael Petroni
Utgivningsår:
2015
Längd:
86 min

 

Psykterapeuten Peter Bower lider av mardrömmar och obehagliga syner. När han upptäcker att hans patienter är spöken efter personer som dött tjugo år tidigare, börjar han förlora fotfästet. Peter hamnar snart i sin gamla hemstad False Creek igen - en plats som han flytt ifrån många år tidigare. Där blir han som besatt av att lösa ett gammalt mysterium som innehåller nyckeln till hans vanföreställningar.  

Denna filmen va riktigt, riktigt bra! Den är läskig och oerhört obehaglig. Trots att det "bara" är en thriller så hoppade jag faktiskt till ett par gånger. Jag vill inte sätta den i skräck-genren riktigt eftersom den inte når upp dit, men läskig va den faktiskt! Det är en australiensisk spökthriller som är väldigt vägjord och slutet bjuder på en liten tvist - som man trots allt ändå kunde ana. Men bra va den absolut!



Av D - 22 mars 2018 08:59

Originaltitel: Death valley
Regissör:
TJ Scott
Utgivningsår:
2015
Längd:
88 min

 

Fyra onyktra främlingar är på en resa för ett bröllop och åker mellan Los Angeles och Las Vegas. På vägen viker dom av och ska åka en väg som inte har öppnats för allmänheten ännu, men är en väg som är närmare deras mål. Dom råkar köra på en mystisk kvinna ute i öknen och måste då övervinna både skador, vädrets krafter och slutligen också varandra för att ha en chans att överleva resan och allt det som händer där ute i öknen.


Vad va detta egentligen? Man väntade hela tiden på att "det" skulle hända, men det hände inte så mycket. Jag hade ju förväntat mig blodtörstiga kannibaler eller mystiska sekter mitt ute i ödemarken men där fanns.... ingenting. Filmen va väldigt långsam och långtråkig rent ut sagt. Slutet va otroligt konstigt, väldigt, väldigt långsökt och man fick inte svar på mängder med frågor som man hade efter filmen. Urtrist film!



Av D - 22 mars 2018 08:27

Originaltitel: My friend Dahmer
Regissör:
Marc Meyers
Utgivningsår:
2017
Längd:
107 min

 

Seriemördare, nekrofil och kannibal. 1992 dömdes Jeffrey Dahmer till sexton livstidsstraff och man kan inte annat än fråga sig - hur blev det så? Detta är den sanna historien om Dahmers tidigare liv, innan han blev en seriemördare. En berättelse om en blyg tonåring med få vänner som gör sitt allt för att försöka passa in. Den mörka bakgrunden till ett förskräckligt livsöde, förvandlingen från ung man till monstruös mördare.


Jag är ju väldigt fascinerad av seriemördare och Jeffrey Dahmer är en av dom. Men denna film va ju inte mycket att hurra för. Dels va den väldigt seg och man fick följa en närmast utvecklingsstörd Jeffrey Dahmer genom hela filmen. Antingen hade han något fel, eller så gjorde han sig till väldigt mycket? Och denna film utspelar sig innan hans första mord. Man fick iallafall en inblick i hur hans liv va med vänner och familjen, men det hände inte så mycket. Dock är skådisen som spelar Jeffrey Dahmer (Ross Lynch) otroligt bra i denna roll!



Av D - 20 mars 2018 11:47

Originaltitel: Fifty shades darker
Regissör:
James Foley
Utgivningsår:
2017
Längd:
103 min

 

När en sårad Christian Grey försöker att få Ana åter, ställer hon som motkrav att deras arrangemang ska se annorlunda ut den här gången. Just som dom två sakteligen börjat hitta tillbaks till varandra dyker ett par tveksamma figurer från Christians förflutna upp, fullt inställda på att sabotera deras planer på en gemensam framtid. Deras lyckliga slut kan ta slut innan den ens har börjat. 


Då fortsätter historien om Ana och Mr Gray. Jag va tvungen att friska upp minnet och tittade på ettan igen, och jag gillade den mycket mer än vad jag gjorde första gången jag såg den! Så jag såg fram emot denna film! Den är minst lika bra som ettan! Mer sex och mer intriger. Dock tycker jag fortfarande inte att Jamie Dornan passar som Mr Grey. Jag anser fortfarande att Charlie Hunnan från Sons of anarchy skulle passa mycket, mycket bättre! Filmen slutade precis om ettan gjorde, mitt i handlingen. Jag ser fram emot att se den sista delen!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards