Videohyllan

Alla inlägg den 27 maj 2015

Av D - 27 maj 2015 09:57

Originaltitel: The sacrament
Regissör: Ti West
Utgivningsår: 2013
Längd: 95 min

 

Psykologisk thriller inspirerad av verkliga händelser. Tillsammans med Sam och Jake, söker fotografen Patrick upp en religiös sekt, där han misstänker att hans försvunna syster kan finnas. När gruppen försöker att utröna varför den mäktiga sektledaren, Fader, har tusentals anhängare, så uppdagar dom en skrämmande sanning.


Jag dör av såna här filmer. Detta är en sann berättelse om Jim Jones som bildade sekten "Folkets tempel" och som tog kollektivt självmord. Hur fan är man funtad om man går på sånt här?! Jim Jones sägs ha varit oerhört manipulerande dock. Denna film är ju den sämsta av dokumentärerna som har gjorts om Jim Jones/Folkets tempel/Jonestown. Jag råder er att se "Jonestown: The life and death of Peoples temple" istället. Vill man veta mer om detta hemska massmord så kan man Googla på Jonestown eller Jim Jones så får ni fram massa information. Filmen är iallafall en fruktansvärd tragisk historia.



Av D - 27 maj 2015 09:48

Originaltitel: Echoes
Regissör: Nils Timm
Utgivningsår: 2014
Längd: 93 min

 

En ung författare lider av extrem sömnparalysering, som utvecklas när hon somnar om nätterna. Hon bestämmer sig att tillsammans med sin pojkvän flytta ut till ett mer isolerat hus i öknen för att få mer lugn och ro, men hennes syner intensifieras och hon känner hur hon allt håller på förlora förståndet och samtidigt upptäcka en hemlighet, som kan vara livshotande...


Jag gillade denna film... Den va spännande och man ville veta vad som egentligen händer. Ju längre in i filmen man kommer desto klarare blir filmen. Tyvärr händer det inte allt för mycket i början och man längtar tills man får en klarhet i allting, men den funkade ändå. Filmen ska vara inom genren skräck, men jag tycker absolut att den passar mer in i kategorin thriller. Detta med sömnparalys finns på riktigt, och jag hade nog blivit skräckslagen om det hade hänt mig... Vet att det har hänt min bror och han berättade att det inte va en rolig upplevelse.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards