Videohyllan

Alla inlägg den 22 maj 2015

Av D - 22 maj 2015 10:41

Originaltitel: The langoliers
Regissör: Tom Holland
Utgivningsår: 1995
Längd: 180 min

 

Ett flygplan på väg till Boston passerar genom ett mystiskt hål i luften som förflyttar dom i tiden. Alla passagerare utom några få försvinner. De överlevande lyckas landa och upptäcker att tiden verkar stå still - och att dom mystiska langoljärerna är dom hack i hälarna. Överlevarna inser att dom måste ta sig därifrån, men hur vet dom inte. Och varför är det just dom som har överlevt? Och varför verkar jorden vara tom på folk, smaker, lukter och ljud?


Men fy. Jag hade höga förväntningar om denna då den är skapad av mästaren Stephen King. Men ack så besviken jag blev! Filmen är tre timmar lång, och det va nog dom värsta tre timmarna i mitt liv. Filmen är tråkig, seg och för lång för just denna film. Man tror hela tiden att något spännande ska hända, men man blir riktigt, riktigt besviken. Särskilt när man får se Langoljärerna. Dom kunde fan ha gjort bara det mycket bättre?! Snacka om dålig animation. Detta va verkligen bottenskrap. 



Av D - 22 maj 2015 08:57

Originaltitel: Mine games
Regissör: Richard Gray
Utgivningsår: 2012
Längd: 91 min

 

En grupp vänner reser till en stuga långt in i skogen för att ha trevligt tillsammans och festa loss. Snart upptäcker dom en övergiven gruva och beslutar sig för att utforska dess mörka och mystiska tunnlar. Djupt inne i gruvan gör gruppen en chockerande upptäckt och den uppslupna stämningen förbyts plötsligt till ren rädsla. Gruppen jagas nu av en mystisk kraft och måste samarbeta för att komma levande därifrån.


Denna va okej. Men väldigt skum, fast på ett bra sätt tror jag? Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Under filmens gång så uppstår det många frågetecken, men påsen knyts ihop mot slutet. Jo, jag gillade nog faktiskt den. Det är en lite udda film med udda handling :) Först förstår man inte så mycket. Jag gav NÄSTAN upp, men är ändå glad att jag fortsatte titta :) Duger en tråkig lördagkväll!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards