Videohyllan

Alla inlägg den 3 maj 2015

Av D - 3 maj 2015 17:56

Originaltitel: Torment
Regissör: Jordan Barker
Utgivningsår: 2013
Längd: 80 min

 

Nygifta Sarah och Cory Morgan har beslutat att ta en avkopplande semester med Corys 7-åriga son Liam för att försöka förbättra Liams förhållande till sin nya mamma. Trots den idylliska platsen för Corys lyxiga hus på landet, inser familjen snart att dom har gjort ett misstag i att åka dit. Någon har använt huset i Corys frånvaro. Deras oönskade gäster avslöjar sig snart och familjen upptäcker att dom har hamnat i en kamp för sina liv.


Hmm... Jag vet inte riktigt.... Jag tyckte den va både bra och inte bra :S Jättekonstigt, jag vet. Den påminner som vilken annan slasherfilm som helst, men ändå är den annorlunda. Den är ologisk på vissa plan och man får aldrig reda på varför vissa saker och ting händer. Men samtidigt fungerar den. Man fick ändå lära sig vissa saker.
1. Både Corey och Sarah måste vara baddade på att hålla andan.
2. Det är rätt effektivt med gosedjursmasker på mördarna (det tyckte jag för övrigt va riktigt vidrigt).

Sevärd är den väl. Men det är en sån film jag aldrig lär se igen.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards