Videohyllan

Alla inlägg den 20 maj 2015

Av D - 20 maj 2015 09:01

Originaltitel: The innkeepers
Regissör: Ti West
Utgivningsår: 2011
Längd: 101 min

 

Välkommen till The Yankee Pedlar Inn. Efter hundra års tjänst ska portarna till det förfallna hotellet slås igen. Hotellet huserar numera fler dammråttor och kackerlackor än gäster. Innan dom sista anställda Luke och Claire lämnar sitt jobb för gott, bestämmer dom sig för att ge sig iväg på spökjakt i hotellet - då skrönan säger att en kvinna vid namn Madeleine dog en fruktansvärd död i hotellet. Än så länge är dom ovetandes om vilka hemska hemligheter som vilar i korridorerna.


Hmm.... Många säger att denna filmen är suverän. Jag delar inte den åsikten riktigt. Den första timman är seg... på något sätt spännande, för man tror att det ska hända saker - men det händer mer eller mindre ingenting. Den sista halvtimman är okej. Ända tills slutet. Jag fattar ingenting. Vem va Madeleine? Vad va det med mannen som ville uppleva den sista natten på hotellet? Varför blev det som det blev? Vad va meningen? Varför Claire? Det är tusen frågor - men inga svar. Och det stör mig. Nåt fruktansvärt. 



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards