Videohyllan

Alla inlägg den 7 maj 2015

Av D - 7 maj 2015 12:12

Originaltitel: The hills have eyes
Regissör: Alexandre Aja
Utgivningsår: 2006
Längd: 107 min

 

Äntligen får den amerikanska förortsfamiljen Carter/Bukowski möjligt att göra en efterlängtad resa tillsammans, farmor, farfar, barn och barnbarn genom Nevadaöknen på sin väg till Kalifornien i sin stadsjeep och nyrenoverade trailer. Mitt i ödemarken blir dom kapade och attackerade av blodtörstiga vanställda människor med förkärlek för rått människokött som degenererats av radioaktivt nedfall efter kärnvapenprov i öknen. En blodig kamp för att överleva och rädda en tillfångatagen bebis utkämpas där flera i båda läger blir brutalt ihjälslagna.


Fy vilken äcklig film. Jag klarar inte riktigt av när djur dör... eller när bebisar utsätts för fara. Men denna slutade någorlunda väl ändå. Dock tycker jag det vore intressant om filmen fokuserade lite mer på HUR dom vanställda människorna blev som dom blev och varför. Det hade varit roligt om dom blandade in lite mer av den historien. Annars va filmen bra. Grotesk som fan. Lite väl mycket blod, men det fungerade! Jag satt faktiskt på nålar genom hela filmen - och det är ju ett bra tecken :)



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards