Videohyllan

Alla inlägg den 21 maj 2015

Av D - 21 maj 2015 09:01

Originaltitel: As above, so below
Regissör: John Erick Dowdle
Utgivningsår: 2014
Längd: 93 min

 

Dokumentärfilmaren Scarlett vill söka efter ”De vises sten”. Hon övertygar sin pojkvän med cellskräck och ett antal franska äventyrare att följa med henne ner i katakomberna under Paris gator, den eviga vilograven för ett oändligt antal själar. Och när gruppen beger sig in i dom outforskade labyrintsalarna av ben, upptäcker dom hemligheten om de dödas stad och skälet till att den lämnats orörd.


Denna filmen va SJUKT jäkla BRA! Den va spännande DIREKT från början och det höll hela filmen ut! Detta kallar jag skräckfilm! Den gav mig flera gånger kalla kårar samtidigt som den va jätte intressant & obehaglig!! Det jag tycker är skumt däremot är att både "De vises sten" och namnet "Nicolas Flames" är även med i Harry Potter? Men jag Googlade på det och Flamel fanns visst på riktigt. Filmen innehållar mycket mysterier och historia och det är en fullträff för min del!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards