Videohyllan

Alla inlägg den 17 maj 2015

Av D - 17 maj 2015 14:19

Originaltitel: Mum & dad
Regissör: Steven Sheil
Utgivningsår: 2008
Längd: 84 min

 

Mor och far och deras "adopterade" barn Birdie och Elbie jobbar på flygplatsen. Familjen lever på det dom lyckas rota fram ur flygplanslaster, kontor och hotell. Men något är väldigt konstigt med denna familj. Birdie och Elbies nya vän Lena missar sin sista buss och hamnar hemma hos deras familj. Innan hon vet ordet av har hon slagits medvetslös och vaknar upp i ett hushåll från helvetet. Mamman & pappan är två perverterade och sadistiskt sinnessjuka människor som håller sina barn fångna i en levande mardröm. För Lena står valet mellan att acceptera rollen som mammas flicka eller gå en plågsam död till mötes.


Detta måste vara den mest sjukaste och groteska film jag någonsin sett i hela mitt liv. Jag har sett den innan, och mådde lika dåligt denna gång. Det dom lyckats allra bäst med i denna film är skådespelaren Perry Benson som spelara pappan. Att bara titta på den människan får en att kräkas. Hans handlingar får en att ångra att man ens börjat titta på denna film. Kräkreflexerna är igång ett par gånger under filmets gång. För att uppnå ordet "grotesk" så har dom verkligen lyckats med denna film. Jag som gillar äckel och sånt tycker denna filmen är bra iallafall :P



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards