Videohyllan

Alla inlägg den 8 maj 2015

Av D - 8 maj 2015 12:34

Originaltitel: The hills have eyes 2
Regissör: Martin Weisz
Utgivningsår: 2007
Längd: 89 min

 

En grupp soldater ur nationalgardet förflyttas från en krigsskådeplats i Afghanistan till ett ökenområde där en vetenskaplig expedition befunnit sig. Dock finns rapporter om mystiska försvinnanden och dödsfall bland forskarna och soldattruppen skall nu ta reda på vad som hänt. Vad dom finner är fasor av icke mänskligt slag, mot vilka vanliga skjutvapen inte duger.


Denna är ju mer eller mindre samma film som ettan, bara att denna handlar om soldater istället för en familj. Men jo, jag gillade denna med! Den är faktiskt råare än ettan. Så himla vidrigt - men bra. Vill dock fortfarande veta "bakgrunden" till hur missfostrena blev som dom blev :P Men det fick jag inte i denna heller. Vissa saker i denna film störde jag mig otroligt på tex en av freakens tunga. Troligt att den blivit så lång? Suck. Men Wes Craven har gjort ett bra jobb med dessa filmer!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards