Videohyllan

Direktlänk till inlägg 25 juli 2015

# 449 - Babysitter wanted

Av D - 25 juli 2015 13:39

Originaltitel: Babysitter wanted
Regissör: Jonas Barnes & Michael Manasseri
Utgivningsår: 2008
Längd: 90 min

 

En ren och kristen tjej vid namn Angie Albright är glad över att äntligen få lämna sitt skyddade och strikt religiösa hem för att börja på college. Hennes nya rumskompis är en skabbig och pårökt brud som är vildare än vad hon är van vid, och har inte ens en säng att erbjuda Angie. För att få ihop pengar till att köpa en säng så tar hon jobb som barnvakt. Barnet hon ska vakta är mycket märklig och har enormt konstiga matvanor. Samtidigt är det någon läskig skummis som följer efter henne och ger henne kalla kårar. Men Angie upptäcker snart att finns mycket större hot att oroa sig för...


Filmen startar långsamt och är allt annat än otäck, sen skruvas den till lite och efter en hyfsat oväntad twist börjar den ta fart och blir både blodig och slafsig. Jag blev faktiskt förvånad. I början väntade man på att något läskigt ska hända och ju längre man kommer in i filmen så blir det bara mer spännande. Sen small det. Så sjukt. Jodå, jag gillade denna. Det är ingen "hoppa-till" skräckis, utan är mer otäck och bisarr. Dock gör dom ett misstag i filmen som jag störde mig enormt mycket på. Utan att berätta för mycket är det att ena stunden har hon ingen bil då hon blir skjutsad till sin arbetsplats... för i nästa stund komma på att hon glömde bilnycklarna inne i huset där hon jobbar. Hämtar dom, och startar bilen som egentligen inte ska va där. Haha, så skrattretande vilken miss :) Men för övrigt är den faktiskt sevärd!



 
 
Tuula

Tuula

25 juli 2015 17:03

Denna ska jag tamejtusan se! Får se om jag överlever natten :p

Kan du kolla till mig imorgon, så jag lever? :*

http://midnightpoison.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards