Videohyllan

Alla inlägg den 12 juli 2015

Av D - 12 juli 2015 10:18

Originaltitel: Osmosis Jones
Regissör: Bobby Farelly & Peter Farelly
Utgivningsår: 2001
Längd: 95 min

 

Frank är en överviktig djurskötare på stadens zoo som en dag bestämmer sig för att äta upp ett ägg som han tidigare tappat på marken. Vi följer det infekterade ägget ner i Franks kropp. Det ondskefulla viruset, filmens skurk Thrax, blir Franks fall och han insjuknar av den livsfarliga bakterien. Vem skall kunna rädda honom? Svaret är: Osmosis Jones, en orädd vit blodkropp och hans partner, den modiga tabletten Drixoral! Tillsammans tar de upp jakten på det elakaviruset Thrax!


Haha, denna film va över mina förväntningar! Det är en halv-animerad film med mångra skratt! Älskar konceptet med världen inuti kroppen. Det är bröderna Farrelly som gjort denna film och med Bill Murray som huvudroll. Btw så tycker jag att Bill Murray inte åldrats sen Ghostbusters?! Filmen är iallafall underhållande och emellanåt ganska äcklig :P Men som sagt, den framkallade mycket skratt trots att jag i början av filmen undrade vad fan detta va :)



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards