Videohyllan

Alla inlägg den 15 juli 2015

Av D - 15 juli 2015 11:07

Originaltitel: The new guy

Regissör: Ed Decter
Utgivningsår: 2002
Längd: 89 min

 

Dizzy är en opopulär grabb som är trött på sin nördstämpel under sitt sista år på High School. I ett desperat försök att ändra på saker och ting blir han relegerad och hamnar under en kort tid i finkan. Där lär han sig med hjälp av en halvgalen oldtimer en helt ny coolare och hårdare stil. En stil som han från första dagen på en ny High School använder för att försöka bli accepterad och populär.


Inget nytt under solen. Följer mallen som väntat. En klassisk var-dig-själv-insikt-på-slutet film. Pinsam, javisst, men det hör till genren. Den är otroligt överdriven, men VISST... ibland skrattade jag faktiskt till. Men för övrigt tyckte jag inte att filmen va bra. Det görs många såna här collage-filmer, men denna hör nog till bland dom sämsta tyvärr. Jag stör mig otroligt mycket på han som spelar Dizzy (DJ Qualls) oxå. Han är söt men jävligt ful på samma gång, haha. Aja, filmen funkade att försöka somna till :)



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards