Videohyllan

Alla inlägg den 14 juli 2015

Av D - 14 juli 2015 12:17

Originaltitel: The girl in the park
Regissör: David Auburn
Utgivningsår: 2007
Längd: 106 min

 

En fin dag i lekparken slutar i en ofattbar tragedi. När Julia vänder ryggen till för en sekund är hennes 3-åriga dotter Maggie plötsligt försvunnen. Med livet sönderslaget av traumat har sedan dess Julia skurit av sig själv från omvärlden, även från maken och sin son. Femton år senare möter hon den unga, problematiska Louise på gatan som är förvillande lik den saknade dottern. När sanningen går upp för Julia tappar hon helt taget om verkligheten.

Huh... Jag brukar inte gilla drama-filmer, men denna va väldigt, väldigt berörande. Att ens barn försvinner måste vara det hemskaste en förälder kan vara med om. Och sedan inte veta vad som hänt, måste vara ännu värre. Jag hade en klump i magen under hela filmen. Den va bra, men lite långdragen kanske. Dock slutade den inte som jag ville och det är synd. Den hade varit så mycket bättre då.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards