Videohyllan

Alla inlägg den 20 maj 2014

Av D - 20 maj 2014 10:54

Originaltitel: Wishmaster 2 - Evil never dies
Regissör: Jack Sholder
Utgivningsår: 1999
Längd: 96 min

 

Djinnen är tillbaka. Denna gång är det en kvinnlig tjuv, Morgana som oavsiktligt återuppväcker honom under ett misslyckat rån. Djinnen tar på sig skulden så att han, i fängelset kan fånga själar från dom fångar som ber honom om önskningar. Han måste få ihop 1001 själar för att uppfylla profetian. För att djinnen ska få fullständig kontroll måste Morgana önska sig tre önskningar efter att han fått ihop 1001 självar. Det är upp till henne att förgöra honom innan det är försent.

 

Jag gillade denna filmen med! Dock störde jag mig grymt på att Andrew Divoff (djinnen) överdrev mycket genom att nonstop flina som en djävul. Det blev mest komiskt i vissa scener. Jag tycker inte alls att han passar som rollen som Wishmaster. Däremot är hans röst en tiopoängare för rollen! Kanske därför dom använde honom? Handlingen är lite otydlig i filmen, men det gjorde konstigt nog inte filmen kass för det. Mycket bra skräck-scener och specialeffekter bjöds det på!

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards