Videohyllan

Alla inlägg den 12 maj 2014

Av D - 12 maj 2014 11:22

Originaltitel: Resolution
Regissör: Justin Benson & Aaron Moorhead
Utgivningsår: 2012
Längd: 93 min

 

Mike är en rejäl familjeman som tar sig an att rädda sin barndomsvän Chris från hans drogmissbruk, efter att ha fått en film skickad till sig där Chris visar upp sina värsta sidor. Mike ser filmen som ett rop på hjälp och reser till Chris hus för att stödja honom i avtändningsprocessen. Under tiden börjar märkliga personer dyka upp i huset, och när Mike hittar undangömda dagböcker, VHS-kassetter och filmrullar, som Chris är oskyldig till, inser dom båda att drogmissbruk är deras minsta problem just nu.

 

Man har nerverrna på spänn under hela tiden och man vill bara se vad som händer härnäst. Genren är skräck/thriller men just själva skräck-delen såg jag inte mycket av. Den är mystisk och väl gjord. Jag fick kalla kårar ett par gånger och den känslan är fruktansvärt härlig :) Men slutet blev en stor besvikelse. Jag fattade ingenting av slutet faktiskt. Dom kunde ha gjort det så mycket bättre. Detta blev bara ett stort frågetecken och när jag Googlade lite på filmen och rescensioner, så verkar ingen förstå slutet. Ett stort minus för det.

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards