Videohyllan

Alla inlägg den 10 maj 2014

Av D - 10 maj 2014 18:09

Originaltitel: Paranormal activity - The ghost dimension
Regissör: Gregory Plotkin
Utgivningsår: 2015
Längd: 88 min

 

Den här utspelar sig 2012 och det har gått några år sedan Katie blev besatt av en demon och blev till ondskan reinkarnerad. Huvudpersonen Jesse har tagit examen och det hela firas med buller och bång. Under Jesse bor en märklig kvinna som hon och hennes vänner inte vet så mycket om. Några dagar efter festen hör dom märkliga ljud från kvinnans lägenhet. Jesse och hans bästa vän Hector får den briljanta idén att fira ner en liten kamera genom luftkonditioneringen för att försöka se vad den tokiga mexikanskan håller på med. Till dom båda tonårsgrabbarnas stora glädje står det en helnacken, snygg brud nere hos den gamla kvinnan. Ana som tanten heter målar en symbol på den andra kvinnans mage. En natt strömmar det in poliser i Anas lägenhet. Det som har hänt är att Ana har blivit mördad. 


Tittade på denna skräckis med Tuula och Daniel en fredagsnatt. Jag har bara sett ettan och minns att jag inte alls tyckte om den. Men denna va jäkla bra! Har för mig att man inte får se några demoner eller spöken i dom andra filmerna (jag kan ha fel), men i denna får man det och gud vad skrämd jag blev ett par gånger! Historien är bra med och man hänger verkligen med i allting. Men det visade sig att filmen visst är bättre när man sett dom föregående. Kanske ska ge det en chans och se dom med :) Älskar även själva filmningen. Lite Blair Witch Project över det hela.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards