Videohyllan

Alla inlägg den 1 maj 2014

Av D - 1 maj 2014 09:53

Originaltitel: Ella enchanted
Regissör: Tommy O´Haver
Utgivningsår: 2004
Längd: 95 min

 

Då Ella föddes fick hon av en fe gåvan, och förbannelsen, att alltid lyda minsta tillsägelse. Detta innebär att Ella aldrig kan vägra göra någonting någon ber henne om – hennes öde ligger därför helt i händerna på hennes omgivning och människorna hon möter. När hennes mamma dör och pappa gifter om sig börjar problemen. Hennes nya elaka styvsystrar utnyttjar hennes belägenhet när dom märker att hon gör som dom säger. I jakten på att hitta fen och försöka upphäva förtrollningen möter Ella allt ifrån troll och jättar till talande böcker och en vacker prins.

 

Denna filmen har allt! Jag kollade OFTA på denna när jag va liten. Ville förfriska minnet lite och kolla på den igen och JAG ÄLSKAR DEN! Det är en blandning mellan en Askungen-saga och Shrek. Jag tror faktiskt att Shrek fick många idéer från denna film. Den bjuder på mängder av skratt. Även "vuxenhumor" döljer sig lite då och då. Anne Hathaway är fantastisk i såna här filmer. Kan faktiskt inte säga så mycket mer än att denna filmen är helt klart en toppfilm.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards