Videohyllan

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av D - 27 januari 2014 10:24

Originaltitel: Monica Z
Regissör: Per Fly
Utgivningsår: 2013
Längd: 111 min

 

Det handlar om Monica Zetterlund som är en svensk nationalikon och stjärnas stora genombrott och blomstringstid på sextiotalet. En snygg, begåvad och lite hunsad sångerska som vill bli sedd och älskad, eftersom hennes pappa aldrig sett och älskat tillräckligt. Ångesten och det ständigt dåliga samvetet för att hon inte hinner ta hand om sin dotter dövas med karlar och för mycket sprit. Hon är en exceptionell artist som med unik närvaro levde ett liv på scenen samtidigt som ett turbulent kärleksliv dolde sig bakom rampljuset. Den första resan till New York blir kamp om hur tufft det var (och är) för en mamma ur arbetarklassen att göra karriär. Men också av den tidens rasism. Där börjar Monica Z:s klättring uppför karriärsstegen. 

 

Jag gillar inte denna typ av filmer, men jag erkänner att filmen va JÄTTEBRA!! Edda Magnason är perfekt för rollen som Monica. Hon passar både utseendemässigt och röstmässigt som henne! Sen gör hon ett väldigt bra skådespel. Jag älskade hennes sätt att hon i slutändan ofta fick som hon ville :) Hon ställde krav och bossade med både skivbolagsdirektörer som älskare. Så himla bra spelat :) Det bästa i filmen är att min kära svärfar har rollen som Monicas turnébusschaufför ;) Det kommer jag leva länge på! Magnus Knutsson gör ett bra jobb! :)

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards