Videohyllan

Alla inlägg den 12 januari 2014

Av D - 12 januari 2014 16:24

Originaltitel: The Smurfs 2
Regissör: Raja Gosnell
Utgivningsår: 2013
Längd: 105 min

 

Gargamel har slagit igenom stort och säljer kväll efter kväll ut Paris operahus. Men trollkarlen är inte nöjd, han bär nämligen på en dröm om att skapa egna smurfar. Av någon anledning har han glömt bort hur han en gång skapade Lilla Smurfan och kan inte återupprepa proceduren utan hennes hjälp. Det är från den piedestalen mitt i Smurfbyn som Gargamel kidnappar henne till Paris för ett riktigt äventyr! I den franska huvudstaden blir fången hos Gargamel och träffar dessutom en till smurf av samma kön samt en korkad smurf, som blir hennes vänner. 

 

Jag älskar smurfarna! När jag fick höra om att Smurfarna skulle göras tillsammans med riktiga människor, tvivlade jag på att resultatet skulle bli bra. Men ack så fel jag hade. Ettan är grym och tvåan likaså! Smurfarna är ju så söta, så gulliga och så.... blå? :) Gargamel har dom lyckats med oxå, och även Azrael. Det fanns en scen i denna film då jag skrattade så tårarna rann. Det har med jultomten att göra. Mer säger jag inte! Men absolut en sevärd film!

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards