Videohyllan

Alla inlägg den 21 januari 2014

Av D - 21 januari 2014 23:53

Originaltitel: Frozen
Regissör: Chris Buck & Jennifer Lee IV
Utgivningsår: 2013
Längd: 102 min

 

Filmen handlar om prinsessan Anna som ger sig ut på en magisk resa tillsammans med bergsmannen Kristoffer och hans ren Sven, för att hitta hennes syster Snödrottningen Elsa. Elsa förvisade sig själv till bergen efter att hennes dolda krafter uppenbarade sig under kröningsceremonin, och nu måste Anna hitta henne för att rädda kungariket Arendal från en förbannelse om evig vinter.


Men Gud vilken söt film med underbar animation!!! Läste att denna film slog Disney-rekord! Och jag kan verkligen förstå varför! Jag trodde filmen utspelade sig i Sverige, men med lite efterforskning så visade det sig att det ska utspela sig i Norge! Vi får möta Elsa, Anna, Hans, Olaf, Sven, runstenar, runskrift, midsommarstång, fjordar och lutfisk. Den levande snögubben är ursöt! Och trollen! Jag skrattade och fick en "aaaaw"-känsla flera gånger under filmen! Definitivt en film jag rekommenderar!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards