Videohyllan

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av D - 13 januari 2014 23:02

Originaltitel: Carrie 
Regissör: Kimberly Peirce
Utgivningsår: 2013
Längd: 99 min

 

Den blyga Carrie White blir konstant mobbad och förödmjukad av sina klasskamrater och sin mamma Margaret. Mamman är en religiös fanatiker med kraftiga vanföreställningar. Carrie blir bjuden på balen av en väldigt snygg kille, och hon tackar blygsamt ja. Skullle detta bli hennes bästa kväll i livet? När hennes plågoandarr den natten går för långt visar sig Carries övernaturliga krafter och hon slår tillbaka med full kraft.

 

Detta är remaken från 2013 som jag såg. Jag har inte sett originalfilmen från 1974, men jag har hört att denna ska vara bättre. Så... jag tyckte filmen va väldigt konstig. För att vara en film av Stephen King, så blev jag väldigt besviken. Likande en "teenmovie". Jag tyckte inte det hände nånting den första timmen. Den sista halvtimmen fick filmen fart, men hela filmen va väldigt deprimerande :( Detta är en film jag gav en chans, men jag ser den nog inte igen. Är inte ens sugen på att se originalet.

 

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards