Videohyllan

Alla inlägg den 24 januari 2014

Av D - 24 januari 2014 23:00

Originaltitel: The ward
Regissör: John Carpenter
Utgivningsår: 2010
Längd: 88 min

 

Året är 1966 och en ung tjej vid namn Kristen läggs in på ett mentalsjukhus efter att ha bränt ner ett hus. Där träffar hon fyra andra tjejer: Iris, Sarah, Zoey och Emily. Men snart så börjar ett spöke komma och terrorisera dem och de fyra tjejerna försvinner en efter en och Kristen undersöker vad som egentligen händer, och vad som har hänt... När hon sedan inser sammanhanget i hela situationen så skrämmer det henne lite, för hon vet nog inte egentligen hur hon hamnat i detta virrvarr. Mycket krävs för att få allt att falla på plats, som till slut hamnar på rätt plats..

 

Läskig film. Jag hoppade minsann till ett par gånger, jag med. Väldigt bra handling och mystisk. Slutet är klart bäst och när bitarna faller på plats, och man förstår hela filmen så är den kanon! Det som händer på detta mentalsjukhus händer flera personer i verkligheten. Även om jag inte kan förstå hur, så händer det. Och det är väl tur att jag inte förstår det, för då lär la jag oxå vara på mentalsjukhus i dagens läge. Klart skrämmande, både handlingen och själva filmen.



Av D - 24 januari 2014 22:53

Originaltitel: The watcher
Regissör: Joe Charbanic
Utgivningsår: 2000
Längd: 97 min

 

FBI-agenten Joel Campbell har misslyckats med att gripa en seriemördare och flyttar från Los Angeles till Chicago. Den psykotiske mördaren, David Allen Griffin, smyger sig på och fotograferar sina offer innan han stryper dom. Campbell går på medicinering mot akut stress och besöker också psykiatern Polly, men han undviker kontakter med världen utanför. Campbell upptäcker att mördaren spårat upp honom och nu börjat mörda kvinnor i Chicago. Mördaren sänder bilder av offren till Campbell och vid vilken tidpunkt dom ska dö. Griffin sporrar Campbell till att gripa honom. När Campbell tas in på sjukhus för sina misslyckade försök att hindra dom två sista morden, kidnappar Griffin Polly. 


Jag startade, jag såg, jag glömde. Jag tyckte ärligt inget speciellt om denna. Den va alldeles för långsam för min smak. Jag brukar ha tålamod med filmer, men denna va to way in the sky. Handlingen va väl okej - om dom hade gjort tempot snabbare. Allt med seriemördare går hem hos mig egentligen. Keanu Reeves är inte heller i min smak, så det gjorde inte saken bättre. 



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards