Videohyllan

Alla inlägg den 23 januari 2014

Av D - 23 januari 2014 00:36

Originaltitel: Panic button
Regissör: Chris Crow
Utgivningsår: 2011
Längd: 95 min

 

Fyra personer vinner en fullt betald resa till New York via den norskutvecklade sociala nätverkstjänsten "All2gethr.com". Dom träffas på flygplatsen och bekantar sig kort innan det bär iväg till det privata jetplan som skall ta dom över till London. Väl ombord på planet erbjuds ungdomarna att deltaga i en tävling där fina priser utlovas. Dock visar det sig snart att det är något mycket allvarligare än "fina priser" som står på spel...

 

Fyyy... denna film gav mig riktigt kalla kårar. Och den är baserad på riktiga händelser. Filmen håller en naglad i stolen och väcker tankar kring hur privata vi egentligen är på nätet. Filmen va ryslig och jävligt obehaglig. Den påminner endel om Saw-filmerna men den utspelas mer eller mindre endast på planet. Men vilken sjuk grej... Och det kan fan hända.. Slutet va väl sådär. Den slutade ju som jag hade förväntat mig, men det allra, allra sista va ganska kasst.

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards