Videohyllan

Alla inlägg den 19 mars 2018

Av D - 19 mars 2018 09:15

Originaltitel: Crooked house
Regissör:
Gilles Paquet-Brenner
Utgivningsår:
2017
Längd:
115 min

 

Året är 1947 och vi tar oss till ett lyxigt hus i London. Privatdetektiv Charles Hayward bjuds in av Sophia till hennes familjehem för att lösa mordet på hennes farfar Aristide Leonides. I huset bor hela familjen Leonidas och alla är misstänkta på ett eller annat vis då dom alla har motiv och inga alibin. Och som om det inte vore nog har Charles en komplicerad historia med Sophia då de var ett par när dom båda bodde i Kairo.


Här har vi henne igen! Ännu en Agatha Christie-deckare som görs om till film! Jag gillade denna till skillnad från Orientexpressen. Man har ju aningar om vem mördaren skulle vara redan från början, men man får sig en riktig överraskning mot slutet! Utan att säga för mycket så, tyckte jag att filmen slutade oerhört sorgligt trots att det va det bästa för alla. I rollerna ser vi underbara Glenn Close, Christina Hendricks och tro det eller ej - Gillian Andersson! Och jag såg absolut inte att det va hon, utan det va nu när jag skulle blogga som jag fick reda på att det är hon som spelade Magda i filmen! Helgrymt!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards