Videohyllan

Alla inlägg den 9 mars 2018

Av D - 9 mars 2018 08:20

Originaltitel: Beck - Utan uppsåt
Regissör:
Jörgen Bergmark
Utgivningsår:
2018
Längd:
90 min

 

Beck-gruppen - med Alex Beijer som ny gruppchef får ett fall där en 12-årig flicka hittat sin mamma död nedanför trappan i hemmet. Är det en olycka eller ville någon den ensamstående mamman något ont? Det visar sig att familjen lever med skyddad identitet och under utredningens gång tar fallet flera överraskande vändningar. Samtidigt blir det konflikter i gruppen så Steinar tycker att Beck gjorde fel val som valde Alex som gruppchef istället för honom.


När jag läste recensioner om denna film så skriver folk att det är den tråkigaste filmen, men jag håller faktiskt inte med om det. Jag tycker att den håller lika mycket standard som innan! Filmen bygger upp en spänning och det är så roligt att i sitt eget huvud försöka peka ut den misstänkte. Däremot gillar jag inte att Martin Beck numera sitter på avbytarbänken och att vi knappt ser honom alls. Han borde ha mer inblandning i filmerna för varför är han annars kvar? Samtidigt räcker det med att vi miste Gunvald så självklart ska Beck vara kvar men borde absolut ha mer inblandning!



Av D - 9 mars 2018 07:58

Originaltitel: Psycho
Regissör:
Alfred Hitchcock
Utgivningsår:
1960
Längd:
109 min

 

För att ha råd att kunna gifta sig tar kontoristen Marion Crane ett ödesdigert beslut när chefen ber henne gå till banken med en stor summa pengar. Beslutet leder henne till att svänga förbi med bilen till ett ödsligt motell, som sköts av en viss Norman Bates och hans mor. Till det yttre ser han ut som en söt och väldigt blyg man. Men Norman Bates döljer på en mycket, mycket mörk hemlighet.


Detta är en svartvit klassiker av Alfred Hitchcock och jag gillar INTE såna filmer. Hade jag inte kollat på serien "Bates Motel" innan jag äntligen bestämde mig för att kolla på "Psycho" så hade jag nog inte gillat filmen alls. Men eftersom jag kollade på serien så tror jag att det höjde statusen en anning iallafall. Serien har 5 säsonger och allt är mer eller mindre en sammanfattning av "Psycho", fast mycket kortare såklart. Det va roligt att man kände igen händelser pga man sett serien. Men filmen är jag ingen stor fan av och det beror på åldern. Skådespelarna va visserligen kanon vid denna tid med bra (lite för bra) inlevelser, men specialeffekterna bör vi inte ens snacka om.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards