Videohyllan

Alla inlägg den 5 mars 2018

Av D - 5 mars 2018 08:28

Startade: 2014
Genre:
Drama / skräck
Säsonger:
3

 

Staden Salem i Massachusetts är ökänd för dom häxjakter som pågick där under 1600-talet. Vi får utforska den mörka berättelsen om vad som pågick under ytan när stadens beryktade häxjakt tog fart. I denna våldsamma tid finns häxor på riktigt, men det är inte dom som bränns, krossas och dränks vid minsta utpekning. Häxorna är mycket smartare. Och med mrs Mary Sibley i toppen leder hon häxorna för att sätta skräck i staden.


Jag älskar allt som har med häxor och häxjakt att göra, så jag blev väldigt glad när jag hittade denna serie på Netflix! Den är spännande och flyter på bra. Varje avsnitt avslutas på ett sätt så att man bara vill se mer! Det brändes många oskyldiga människor på denna tid, men i serien finns häxorna på riktigt. Krafterna som dom har är fantastiska. Jag har alltid själv önskat att jag vore häxa - ända sen jag va liten! All magi har fascinerat mig så otroligt mycket! Det finns tre säsonger av denna serie att gotta sig i!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards