Videohyllan

Alla inlägg den 11 mars 2018

Av D - 11 mars 2018 16:55

Originaltitel: Murder on the Orient Express
Regissör:
Kenneth Branagh
Utgivningsår:
2017
Längd:
114 min

 

Vad som börjar som en extravagant tågresa genom Europa utvecklas snabbt till ett av dom mest spännande mysterier som någonsin berättats. För en av tågets passagerare ska resan bli den allra sista, och alla övriga medresenärer är misstänkta. Tiden är knapp och man måste lösa pusslet innan mördaren slår till igen. Som tur är reser mästerdetektiven Hercule Poirot med tåget och förhoppningsvis faller alla bitarna på plats med hjälp av honom. 


Filmen är baserad på den bästsäljande boken av mordgåtornas drottning Agatha Christie. Jag va inte så förtjust i filmen faktiskt. Ett stort plus va ju att Johnny Depp är med i filmen, men hans roll slutar ganska snabbt då det är han som är mordoffret. Det blev lite förvirrande med alla namnen tycker jag. Jag gillar absolut mordgåtor och Agatha Christie är ju den kändaste av dom kändaste, men jag fastnade inte för filmen alls.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards