Videohyllan

Alla inlägg den 3 mars 2018

Av D - 3 mars 2018 11:17

Originaltitel: Verónica
Regissör:
Paco Plaza
Utgivningsår:
2017
Längd:
105 min

 

Under en månförmörkelse går Verónica och hennes två vänner ner i källaren på sin skola med en Ouija-bräda för att kalla fram sin döde pappas ande. Glaset spricker mitt i deras seans och Verónica hamnar i trans och tuppar av. När hon vaknar upp minns hon inget men börjar märka förändringar i hemmet där saker byter plats och andetag hörs i mörkret. Hon anar att det inte hennes pappa kommit tillbaka från dom döda, utan att hon råkat släppa lös något mycket ondskefullt. Verónica måste skydda sina syskon och hon vet vad som väntar och vad som måste göras.


Det skrivs att denna film är den läskigaste på länge och att folk har fått stänga av den för att dom blivit så rädda. Är människor så lättskrämda i dagens läge? Eller är det som jag tror - att filmen stängdes av för att den va så otroligt tråkig och dålig? Det händer ju nästan ingenting och i slutet får man inte svar på frågorna man lämnas med. Denna film ska vara baserad på verkliga händelser och den är uppbyggd av polisens rapporter, men jag gillade inte denna film. Inte alls. Den va dålig helt enkelt.



Av D - 3 mars 2018 11:00

Originaltitel: Looney Tunes: Första samlingen vol 2
Regissör:
Warner Bros
Utgivningsår:
2003
Längd:
96 min

 

Fjorton underbara kortfilmer med Looney Tunes superstjärnor bjuds det i denna samling! Det är upplagt för en riktig högtidsstund för alla Looney Tunes-fans när Warner Bros. tecknade superstjärnor bjuder på filmfest. Här finns alla dom underbara, skruvade och stolliga figurerna som får åskådarna att vika sig av skratt! Denna film koncentrerar sig mest på Sylvester och Pip! Men vi ser även avsnitt med Speedy Gonzales och Ture Tupp (Foghorn Leghorn).


Man blir inte trött på dessa avsnitt. Men just Sylvester och Pip ligger mig inte så nära hjärtat som tex Snurre Sprätt och Daffy Duck! Vi får även träff på Taz det tazmanska djävulen i denna film och honom gillar jag mycket! Nostalgi på hög nivå och jag hoppas verkligen att jag kan få tag i alla dessa filmer med Looney Tunes! Det vore helt underbart! Avsnitten ligger på ungefär 10 minuter vardera vilket är väldigt lagom! Helt underbara filmer är dessa - om man har kvar barnasinnet som jag har!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards