Videohyllan

Alla inlägg under juli 2017

Av D - 22 juli 2017 11:54

Originaltitel: Abandoned dead
Regissör:
Mark W Curran
Utgivningsår:
2015
Längd:
87 min

 

Säkherhetsvakten Rachel jobbar en natt alldeles ensam i en nergången medicinsk drogklinik i ett slumkvarter. Det händer oförklariga saker som gör att Rachel börjar bli rädd för att vara ensam. Paranormala störningar visar sig som gengångare ur skuggorna i form av döda patienter. Hon terroriseras av dessa övernaturlig krafter och är helt säker på att hennes sista tid är kommen - för hon kommer inte bort från kliniken. Det visar sig att demonerna gömmer en fasansfull hemlighet, där Rachels förflutna är inblandad.


Detta va verkligen en B-film med många onödiga scener som inte leder någonvart. Det händer nästan ingenting och historien är VÄLDIGT rörig! Jag kanske borde se den en gång till nu när jag vet hur det är upplagt, men är det första gången man ser denna så blir man nog lika förvirrad som jag. Särskilt läskig är den inte heller... Jag räknade upp till endast två ställen i filmen där jag ryckte till lite. Och dom två tillfällene va faktiskt rätt läskiga. Hade det varit mer sånt genom filmen så hade den varit okej! Men nu rekommenderar jag inte denna alls.



Av D - 20 juli 2017 12:31

Originaltitel: The curse of Robert the doll
Regissör:
Andrew Jones
Utgivningsår:
2016
Längd:
79 min

 

Den unga studenten Emily börjar jobba som nattstädare på ett museum. När hon får en rundtur av hennes chef Ethel innan sitt första pass så stannar dom till vid montern där Robert the doll sitter. Under glasmontern sitter en liten skylt som säger att man måste be Robert om lov innan man fotograferar honom, annars får man en förbannelse över sig. Det sker två dödsfall på museet under kort tid, och Emily börjar inse att något är fel. Men polisen verkar avfärda hennes misstankar om att Robert the doll skulle ligga bakom allting och istället börjar tro att hon är galen.


Filmen är egentligen ganska intressant eftersom den är baserad på en verklig händelse om en docka som heter Robert som påsås vara hemsökt. Robert finns på ett riktigt museum och runt hans monter finns brev där människor ber honom släppa dom från den förbannelse han lagt på dom. Själva historien är okej, men filmen är inte bra. En händelse med levande dockor fungerar inte i film om det är baserat på riktiga händelser. Dom historierna borde förbli vandringshistorier. Slutet är ganska kass och man vill egentligen ha en uppföljare där man får veta vad som hände Emily.



Av D - 19 juli 2017 19:27

Originaltitel: Don´t knock twice
Regissör:
Caradog W James
Utgivningsår:
2016
Längd:
95 min

 

Skulptören Jess bor i Wales och har stor ångest över att hennes dotter Chloe blev omhändertagen av myndigheter för ungefär 10 år sen pga Jess drogvanor. Nu tio år senare vill hon återkoppla sitt liv med sin dotter. Chloe verkar dock inte så intresserad av detta alls, utan stöter mer bort henne. Men hon ger sin mamma en chans och flyttar in hos henne iallafall. Konstiga och mytiska saker börja hända då Chloes pojkvän Danny försvinner spårlöst. Chloe känner att hon står på tur och söker skydd i mamma Jess famn. Vad Jess inte vet, är att Chloe och Danny nyligen har knackat två gånger på "häxans" dörr. Historien om häxan som alla pratar om. Häxan som för bort barn.


Jag va ganska skeptisk mot denna film, men den va faktiskt bra! Stundsvis riktigt skrämmande och obehaglig med bra skådespelare! Sidohandligen är samtidigt gripande... historien om en mamma som förlorat sitt barn och kämpar för att få tillbaka henne är väldigt ledsamt i sig. Den obehagliga skräcken om historier om häxor och spöken som man hade som liten följer en genom hela filmen. För vem va inte rädd för olika vandringshistorier som liten? Filmen är definitivt sevärd!



Av D - 19 juli 2017 16:54

Originaltitel: Wrong turn 4: Bloody beginnings
Regissör:
Declan O´Brien
Utgivningsår:
2011
Längd:
94 min

 

Djupt inne i West Virginias mest isolerade obygd ligger ett övergivet sanatorium. När en enorm snöstorm bryter ut försöker en grupp collegestudenter söka skydd. Dom går vilse men hittar till slut detta sanatorium och bestämmer sig för att tillbringa natten där för att överleva snöstormen. Men det gamla sjukhuset har ett glömt förflutet som inte är alltför förtjust över deras intrång. Vännerna finner sig iakttagna av onda ting som ser dom som fientliga varelser på deras revir.


Jag har inte riktigt fastnad för "Wrong turn"-filmerna, men denna är helt klart bäst hittills! Sjukhus fungerar alltid i en skräckfilm. Dessa inavlade äckel ger mig kalla kårar! Sminket är kanonbra gjort! Lite bristande är det med "dumma ungdomar" som gör precis det en normal människa aldrig skulle göra, men det är väl lite konceptet med skräckfilmer. Men lite störande är det ändå. Men i sin helhet är denna film helt klart sevärd med endel magstarka scener! Så känsliga tittare varnas verkligen.



Av D - 15 juli 2017 11:19

Originaltitel: Dead awake
Regissör:
Phillip Guzman
Utgivningsår:
2016
Längd:
99 min

 

Tvillingsystrarna Kate och Beth Bowman har sen ett tag tillbaka tappat kontakten med varann. Dom träffas igen på en överraskningsfest / födelsedagsfest. Beth berättar då att hon har haft konstiga mardrömmar och lider mer och mer av sömnparalysering. Hennes liv har börjat förstöras av detta då hon är väldigt rädd när natten börjar nalkas. Hon berättar att någon försöker döda henne i drömmen och hon vaknas med ett ryck varje gång och svårt att andas. Tragedin slår i verket och läkaren konstaterar att Beth dött av astmaanfall i sömnen trots att hon inte lider av astma. Systern Kate inser att något inte stämmer och tillsammans med Beths förkrossade pojkvän Evan försöker dom ta reda på vem eller vad det va som attackerat Beth i sömnen. Desto djupare dom gräver inser dom båda att deras liv också är i fara.


Detta va en väldigt bra skräck / thriller! Detta med sömnparlysering har jag själv aldrig upplevt och trodde knappt att det existerade, men jag minns att min storebror berättade en gång när jag va mindre att han hade upplevt detta och att det va bland det värsta han varit med om. Det måste va riktigt läskigt och jag önskar verkligen att jag slipper uppleva det. Filmen är spännande hela vägen och man känner kalla kårar längst ryggraden flera gånger. Slutet hade dom faktiskt kunnat jobbat mer med, men överlag är filmen verkligen bra!



Av D - 14 juli 2017 21:38

Originaltitel: Robinson Crusoe
Regissör:
Vincent Kesteloot & Ben Stassen
Utgivningsår:
2016
Längd:
90 min

 

På en paradisö i havet bor papegojan Tisdag tillsammans med sina lite udda djurvänner. Tisdag drömmer om att upptäcka världen utanför den lilla ön och en dag, efter en våldsam storm, händer äntligen något oväntat. På stranden har ovädret spolat upp en underlig varelse som ingen tidigare sett: Robinson Crusoe. Tisdag ser främlingen som sin chans att få se nya horisonter och Robinson förstår snart att han behöver all hjälp han kan få från sina befjädrade och håriga vänner för att överleva. Problemet är bara att djuren inte pratar människospråk. Med tiden lär sig dom nya vännerna att leva sida vid sida, tills dom en dag hotas av två vildkatter som själva vill härska över paradisön. En vild kamp uppstår mellan katterna och Crusoes tappra gäng, som förstår att vänskap kan övervinna alla hinder. Till och med vilda katter.


Jag älskar ju historien om Robinson Crusoe, men jag har nog aldrig sett en animerad version av den. Jag tyckte att detta va ett tillfälle att lära Mimmi vem Crusoe va genom att titta på denna animerade filmen med henne! Hon älskade filmen, men enligt min åsikt så har dom inte alls koncentrerat sig på historien om Robinson, utan denna film fokuserar mer på vilddjurens syn på det hela. Trots det va filmen bra och gav en hel del skratt. Jag vet inte riktigt vad titeln på denna film är för av det jag får fram så heter filmen Robinson Crusoe, men jag hittar även titeln The wild life.



Av D - 14 juli 2017 20:57

Startade: 2014
Genre:
Dokumentär / kriminal
Säsonger:
3

 

En mans hem kan vara någon annans värsta mardröm! "House of horrors: Kidnapped" avslöjar gripande och skrämmande historier om människor som blivit kidnappade men haft turen att överleva. Varje episod handlar om en persons berättelse om kidnappningen - samt vägen till överlevnad. Vissa kidnappningar varar i timmar, dagar eller månader av fångeskap men varje sekund är lika hemsk för varje offer. Nu har personerna fått chansen att berätta sin historia och vi får följa den skrämmande sanningen genom offrets ögon.


Mycket bra dokumentärserie som finns på Dreamfilm. Det finns en säsong släppt där, men tydligen ska det redan finnas tre säsonger ute. Jag kan bara tänka mig skräcken som dessa personer fått genomgå. Vissa av dessa kidnappningar är "mildare" än andra, men det berättas även om riktiga skräckscenarior som jag knappt kan förstår hur man kan gå vidare i livet efter att ha fått uppleva sånt. Jag rekommenderar verkligen dessa avsnitt! Hittade konstigt nog ingen trailer, men här är ett klipp från ett av avsnitten!



Av D - 8 juli 2017 12:43

Originaltitel: Sex tape
Regissör:
Jake Kasdan
Utgivningsår:
2014
Längd:
94 min

 

Jay och Annie är ett gift par som visserligen fortfarande älskar varandra, men tio års äktenskap och två barn har tagit död på passionen och sexlivet är inte som det en gång var. För att vinna tillbaks den samt krydda på tillvaron bestämmer dom sig för att göra en sexvideo med sig själva i huvudrollerna då dom under en tretimmars maratonsession försöker testa sig igenom varje position som finns och spela in allt på Jays iPad. Tanken är att filmen ska raderas efteråt men tack vare iCloud hamnar videon på villovägar till andra och nu måste Jay och Annie göra allt för att stoppa spridningen av filmen.


Jag ÄLSKADE denna film! I huvudrollerna ser vi Jason Segel och Cameron Diaz som gör ett perfekt skådespel! Dom två tillsammans är den perfekta komedin! Filmen är rolig och Cameron Diaz har kvar sin charm sen "Den där Mary" som enligt mig också va ett mästerverk inom komedi-genren! Detta är den typen av film som ger skratt varannan minut. Den blir liksom aldrig tråkig. Handligen är perfekt och följer sin röda tråd genom hela filmen. Rekomederar verkligen denna!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards