Videohyllan

Direktlänk till inlägg 14 juli 2017

# 759 - House of horrors: Kidnapped

Av D - 14 juli 2017 20:57

Startade: 2014
Genre:
Dokumentär / kriminal
Säsonger:
3

 

En mans hem kan vara någon annans värsta mardröm! "House of horrors: Kidnapped" avslöjar gripande och skrämmande historier om människor som blivit kidnappade men haft turen att överleva. Varje episod handlar om en persons berättelse om kidnappningen - samt vägen till överlevnad. Vissa kidnappningar varar i timmar, dagar eller månader av fångeskap men varje sekund är lika hemsk för varje offer. Nu har personerna fått chansen att berätta sin historia och vi får följa den skrämmande sanningen genom offrets ögon.


Mycket bra dokumentärserie som finns på Dreamfilm. Det finns en säsong släppt där, men tydligen ska det redan finnas tre säsonger ute. Jag kan bara tänka mig skräcken som dessa personer fått genomgå. Vissa av dessa kidnappningar är "mildare" än andra, men det berättas även om riktiga skräckscenarior som jag knappt kan förstår hur man kan gå vidare i livet efter att ha fått uppleva sånt. Jag rekommenderar verkligen dessa avsnitt! Hittade konstigt nog ingen trailer, men här är ett klipp från ett av avsnitten!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards