Videohyllan

Alla inlägg den 22 juli 2017

Av D - 22 juli 2017 12:33

Originaltitel: The boss baby
Regissör:
Tom McGrath
Utgivningsår:
2017
Längd:
97 min

 

7-åriga Tim lever tillsammans med sin mamma och sin pappa som han älskar mer än allt annat i världen och han njuter av livet och att föräldrarna ägnar så mycket tid åt honom. Men en dag dyker en nykomling upp som vänder upp och ner på hela hans tillvaro - nämligen hans nya lillebror - som genast börjar inkräkta på hans rivir. Det är dessutom något väldigt konstigt med bebisen då han anländer till familjen i taxi och kostym. När Tim dessutom upptäcker att bebisen kan prata så börjar saker och ting förändras drastiskt.


Det är väldigt längesen som jag skrattade åt en animerad film som denna. Jag skrattade nästan så att tårarna rann! Skämten i denna film passa såväl vuxna som barn och filmen har ett riktigt gott öga för humor! Filmen bjuder på skratt väldigt ofta och historien är väldigt bra och roande. Det är en historia om vikten av sin familj blandat med en rivalitet som kanske dom flesta syskon känner igen. Både jag, Johan och flickorna skrattade till riktigt ordentligt! Vi såg den dock på svenska och jag kan tänka mig att den engelska versionen är mycket roligare! Rekommenderas verkligen!



Av D - 22 juli 2017 11:54

Originaltitel: Abandoned dead
Regissör:
Mark W Curran
Utgivningsår:
2015
Längd:
87 min

 

Säkherhetsvakten Rachel jobbar en natt alldeles ensam i en nergången medicinsk drogklinik i ett slumkvarter. Det händer oförklariga saker som gör att Rachel börjar bli rädd för att vara ensam. Paranormala störningar visar sig som gengångare ur skuggorna i form av döda patienter. Hon terroriseras av dessa övernaturlig krafter och är helt säker på att hennes sista tid är kommen - för hon kommer inte bort från kliniken. Det visar sig att demonerna gömmer en fasansfull hemlighet, där Rachels förflutna är inblandad.


Detta va verkligen en B-film med många onödiga scener som inte leder någonvart. Det händer nästan ingenting och historien är VÄLDIGT rörig! Jag kanske borde se den en gång till nu när jag vet hur det är upplagt, men är det första gången man ser denna så blir man nog lika förvirrad som jag. Särskilt läskig är den inte heller... Jag räknade upp till endast två ställen i filmen där jag ryckte till lite. Och dom två tillfällene va faktiskt rätt läskiga. Hade det varit mer sånt genom filmen så hade den varit okej! Men nu rekommenderar jag inte denna alls.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards