Videohyllan

Alla inlägg den 25 juli 2017

Av D - 25 juli 2017 11:50

Originaltitel: Los sin nombre
Regissör:
Jaume Balagueró
Utgivningsår:
1999
Längd:
102 min

 

Fem år efter att en ung flicka blivit mördad, och då hennes mamma äntligen börjat komma över sorgen, ringer telefonen hos mamman. En röst i andra änden säger: "Mamma, det är jag… kom och hämta mig". Med hjälp av en f.d polis och en journalist ger sig mamman ut på en desperat jakt efter den hemska sanningen. Jakten tar henne till ställen hon inte ens i sina värsta mardrömmar kunde tro existerade. Men hoppet om att dottern trots allt är vid liv får henne att fortsätta.


Nja. Själva handlingen är bra och filmen är spännande - fram tills dom hittar flickan. Sen spricker hela filmen. Vad hemskt det måste va att tro att någon är död så länge (särskilt en nära anhörig) som sen visar sig leva. Jag har själv haft den återkommande drömmen att en avliden nära person till mig helt plötsligt dyker upp som en levande efter många år. Jag kan fortfarande känna den känslan i kroppen, trots att det bara är en dröm. Den känslan är hemsk. Filmen hade kunnat bli bra om dom hade ändrat på slutet. Förstår inte varför man måste förstöra alla filmer med överdrivna, kassa slut.



Av D - 25 juli 2017 11:39

Originaltitel: Beauty and the beast
Regissör:
Bill Condon
Utgivningsår:
2017
Längd:
129 min

 

Belle är en intelligent, vacker och självständig ung kvinna som tas till fånga av Odjuret och fängslas i hans slott. Trots sin rädsla blir hon vän med slottets förtrollade invånare, bland annat uret Cogsworth och kandelabern Lumiére och lär sig se bortom Odjurets skräckinjagande yttre. Belle inser att det finns ett gott hjärta och en sann prins under Odjurets yta. Problemet är att den narcissistiske, onda Gaston redan har bestämt att han ska gifta sig med Belle - till varje pris. 


Hur kan man inte älska denna film?! Jag ÄLSKAR Disney-filmer och när dom gör om dom animerade versionerna till riktiga filmer, så blir det snäppet bättre! Filmen följer historien till punkt och pricka - precis som det ska vara. Alla dom underbara sångerna är med och karaktärerna samt omgivningen och miljön har dom jobbat hårt med för att det ska efterlikna den animerade versionen. I huvudrollen ser vi Emma Watson och där har jag tyvärr en invändning. Jag tycker att hon är för ung för att spela Belle. Jag ser Belle som en äldre ungdom. Jag kan tänka mig att Anne Hathaway hade passat bättre för rollen.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards