Videohyllan

Alla inlägg den 25 november 2016

Av D - 25 november 2016 18:53

Originaltitel: Planes: Fire & rescue
Regissör: Roberts Gannaway
Utgivningsår: 2014
Längd: 83 min

 

Det världsberömda racingflygplanet Dusty får reda på att hans motor är skadad och att han kanske aldrig kommer kunna tävla igen. Han bestämmer sig istället för att ta tjänst som brandflygplan. Tillsammans med den erfarna brandhelikoptern Blade Ranger och hans team ger sig Dusty ut för att bekämpa skogsbränder och lär sig i processen vad som krävs för att bli en riktig hjälte.


Som ni vet, så älskar jag ju alla sorter av dessa filmer. Och detta är inget undantag. Jag tycker till och med att denna är bättre än första Flygplan-filmen. Fast på första plats kommer ändå Bilar-filmerna. Flygplanet Dusty är så fruktansvärt söt och hela historien känns mer genomtänkt. Animationerna är grymt snygga och själva naturen runt hela filmen har dom gjort skitbra verkligen. Sen älskar jag ju bilar, och det finns det gott om i denna film även om huvudkaraktärerna är flygplan :)



Av D - 25 november 2016 08:08

Originaltitel: A christmas horror story
Regissör: Grant Harvey, Steven Hoban & Brett Sullivan
Utgivningsår: 2015
Längd: 99 min

 

Antologifilm som utspelar sig i småstaden Bailey Downs, där en ondskefull själ håller tre high school-ungdomar fångna i skolans källare när dom undersöker ett mystiskt mord om en skruvad version av Jesu födelse som har ägt rum i källaren. Andra historien är om ett par som märker att deras sjuårige son börjar bete sig väldigt konstigt efter en tur i skogen. Och den tredje historien handlar om en familj som blir hemsökt av juldemonen Krampus. Samtidigt, långt borta i Nordpolen, slåss jultomten mot zombieälvor.


Denna filmen ska man verkligen ta med en nypa salt :) Däremot tyckte jag om konceptet. Ordet "Antologifilm" betyder att filmen är baserad på små folksagor, litterära verk eller noveller. Små historier kring mysiga julskräckisar helt enkelt. Jag tycker att dom tre historierna är väldigt spännande faktiskt. Dom spelas bra och man känner igen historierna väl. Men det som händer "samtidigt" dvs att det är krig mellan jultomten och zombieälvor är lite överdrivet. Det kunde dom faktiskt ha skippat :) Men jag blev ändå positivt överraskad måste jag säga.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards