Videohyllan

Alla inlägg den 19 november 2016

Av D - 19 november 2016 09:33

Originaltitel: Regression
Regissör: Alejandro Amenabár
Utgivningsår: 2015
Längd: 106 min

 

I en småstad i Minnesota anklagas en djupt troende man för ett fruktansvärt brott, nämligen för att ha ofredat sin dotter sexuellt och våldtagit henne. Kriminalpolisen Bruce Kenner åtar sig fallet "Angela" och börjar förhöra fadern, som inte har ett endaste minne av att något sådant ska ha skett. Helt förbryllad blir han förhörd gång på gång med mycket frustration och till sist tar han på sig skulden och säger att han måste ha begått det hemska brottet pga hans dotter aldrig brukar ljuga. När han med hjälp av en psykolog börjar återuppleva sina minnen avslöjas en fruktansvärd, skrämmande och mystisk historia. 


Detta är första gången sen Harry Potter som jag ser Emma Watson (Hermoine) i en film! Först kände jag inte igen henne, men sen föll poletten ner. Samma sak med polisen Bruce som spelas av Ethan Hawke. Jag kände inte igen honom förrän nu i skrivandets stund. Vad gammal han har blivit! Till en början upplevde jag filmen som en väldigt intressant historia som det kunde ha blivit något bra av. Förutom minnesförlusten så blandas det i mycket sekter, djävulsdyrkning och sataniska ritualer. Men mot slutet blir det lite för mycket och det uppstod flera frågetecken när filmen va slut. 



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards