Videohyllan

Alla inlägg den 20 november 2016

Av D - 20 november 2016 11:01

Originaltitel: Sister act
Regissör: Emile Ardolino
Utgivningsår: 1992
Längd: 100 min

 

Nattklubbssångerskan Deloris Van Cartier rusar in på ett hotellrum för att lämna tillbaka en blå mink som hon fått av Vince LaRocca, hennes gifte pojkvän, och blir vittne till hur Vince låter sina medhjälpare skjuta ihjäl en illojal chaufför. Vince ger order till Joey och Willy att döda Deloris men hon lyckas fly och lovar polisen Eddie Souther att vittna mot Vince om han kan lova henne beskydd. Eddie placerar Deloris i ett kloster i San Francisco. Deloris har svårt att anpassa sig till klosterlivet och får som "straff" av abbedissan att ta sig an den bedrövliga kören medan hon hoppas att Vince hinner sättas bakom lås och bom innan det är för sent.


En av världens underbaraste filmer. Den är så himla skön! En riktig notalgikick! Min generation växte upp med denna film och jag måste ha sett den säkert 100 gånger, men jag tröttnar aldrig. Bästa Whoppi Goldberg gör den fantastiska rollen som Deloris Van Cartier och jag kan inte tänka mig någon annan som passar den rollen så bra som hon gör. Vi ser även andra kända ansikten som Maggie Smith (så älskad), Bill Nunn, Harvey Keitel, Kathy Najimy (en favoritskådis) och Ellen Albertini Dow. Det sorgliga är att nästan alla söta nunnor i denna film är döda idag eftersom dom va gamla redan i filmen. Filmen får iallafall topp betyg och den går aldrig att tröttnas på!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards