Videohyllan

Alla inlägg den 21 november 2016

Av D - 21 november 2016 09:33

Originaltitel: Sister act 2: Back in the habit
Regissör: Bill Duke
Utgivningsår: 1993
Längd: 107 min

 

Deloris Van Cartier är tillbaka! Hon är större än någonsin i Las Vegas och är känd överallt! I en annan stad har nunnorna kanske tagit sig vatten över huvudet när dom ger sig på att undervisa på en skola fylld med hysteriska tonåringar. Deras böner blir besvarade när Deloris går med på att komma tillbaka som Syster Mary Clerence och agera som skolans musiklärare. Skolan hotas att läggas ner och Syster Mary Clerence måste verkligen ta till alla sina musikaliska egenskaper för att rädda skolan.


Minst lika bra som ettan! Jag älskar verkligen Whoppi Goldberg! I denna filmen ser vi den kända sångerskan Lauryn Hill som spelar Rita Louice Watson, och vi ser även Jennifer Love Hewitt som Margaret. Detta måste vara Hewitts första roll, för det är en sidoroll och hon har inte så mycket engagemang i filmen. Men det blev visst en bra start på hennes karriär! Filmen bjuder på mer dans och musik än ettan, och det är en blandning mellan gospel och rap, vilket blir en ganska häftig blandning! Att våga skiljas från mängden liksom. Underbar film!



Av D - 21 november 2016 08:46

Originaltitel: Finding Dory
Regissör: Andrew Stanton & Angus MacLane
Utgivningsår: 2016
Längd: 97 min

 

Det har gått ungefär ett år sedan Nemos äventyr och glömska Doris lever ett härligt liv vid revet tillsammans med Nemo och Marvin. Plötsligt en dag minns att hon att hon har en familj, som kanske letar efter henne. Tillsammans beger sig trion av på ett äventyr över havet mot Kalifornien och det berömda Marinlivsinstitutet med dess stora akvarium. För att hitta sina föräldrar tar Doris hjälp av akvariets spektakulära innevånare.


Mycket söt film. Jag gillade Hitta Nemo och jag gillar denna minst lika mycket! Först trodde jag att det bara skulle bli oerhört jobbigt, irriterande och enformigt med Doris glömska hela tiden, men det blev det absolut inte! Dom har helt enkelt tagit lagom av allting. Filmen är väldigt rolig och bjuder på flera tokroliga skämt! Efter "Hitta Nemo" så ökade försäljningen av clownfiskar markant. Undra om det blir samma sak med palettkirurgfiskar nu? :) Jag ska nog skaffa mig en clownfisk och en palettkirurgfisk. Hur coolt vore inte det?



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards