Videohyllan

Alla inlägg den 24 november 2016

Av D - 24 november 2016 19:11

Originaltitel: House of wax
Regissör: Jaume Collet-Serra
Utgivningsår: 2005
Längd: 113 min

 

Sex ungdomar är på väg till en viktig match i amerikansk fotboll och på vägen övernattar dom vid en tältplats. Efter ett bråk med en lastbilschaufför får dom för sig att denne har mixtrat med bilen. Dom liftar in till den lilla staden Ambrose i närheten. Där finns ett märkligt vaxmuseum med vaxdockor som ser väldigt mänskliga ut. Snart begriper dom att vaxfigurerna är mördade människor och att mördarna finns kvar i staden på jakt efter nya offer till sin samling.


Jag älskar denna film. Jag har sett den hundratals gånger, men tröttnar aldrig. Jag gillar idén med mördade människor bakom vaxdockefasaden. Hur kommer man på en sån sak? Regissören måste vara knäpp! Men han lyckas verkligen med en bra handling! Sen tycker jag att specialeffekterna i filmen är grymt bra. Särskilt när allt smälter i slutet. Något mer som är sjukt bra gjort är när Carly slår sönder och samman ett ansikte i filmen. Så jäkla bra gjort är det. Jag tycker detta är en toppfilm. Dock så meningslöst att Paris Hilton har en roll i filmen.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards