Videohyllan

Alla inlägg den 2 november 2016

Av D - 2 november 2016 21:05

Originaltitel: The witching tree
Regissör: James Crow
Utgivningsår: 2015
Längd: 102 min

 

En oskyldig kvinna, som anklagas för att ha mördat sin egen son, hängs efteråt som häxa. Innan döden förbannade hon ett träd samt de nio barn som lekte runt den. Effekterna av denna förbannelse ekar genom åren och århundraden tills en dag när en familj flyttar in i huset och får veta att dom fördömda barnens kroppar har legat begravda vid deras hus. Rastlösa andar börjar hemsöka huset och familjen börjar förstå den fruktansvärda sanningen bakom Witching Tree och dom mördade barnen. 


Denna va helt okej faktiskt. Bra och ryslig historia. Trots att jag tappade den röda tråden mot slutet så ger jag ändå filmen tummen upp! Jag gillar allt som har med häxkonster, förbannelser, spökhus, andar osv att göra. Effekterna är väldigt bra gjorda och man känner verkligen rysningen längst ryggraden flera gånger under filmens gång. Konstigt nog hade jag inte hört talas om denna film innan, men det va verkligen tur att jag råkade stöta på den på Dreamfilm.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards