Videohyllan

Alla inlägg den 17 november 2016

Av D - 17 november 2016 18:26

Originaltitel: The Addams family
Regissör: Barry Sonnenfeld
Utgivningsår: 1991
Längd: 102 min

 

Eftersom Gomez saknar sin sedan länge försvunne bror Fester har Morticia anordnat en seans för att försöka få honom tillbaka. Med gemensamma krafter genomför familj och vänner seansen, som lyckas. Fester återvänder till det spöklika slottet. Snart börjar man dock misstänka att familjen kanske har blivit utsatt för en bedragare för Fester beter sig inte riktigt som vanligt.


Jag ÄLSKAR denna film! Den sitter kvar sen barnsben och den är fasiken lika bra då som nu! Hela familjen Addams är ju bara så grymma! Morticia är så snygg. Älskar skådespelet med den allvarliga minen - hela tiden. Älskar även dottern Wednesday som likt sin mor också har den allvarliga minen hela tiden. Att kunna spela in en hel film med den minen och blicken är helt fantastiskt. Specialeffekterna är bra, och omgivningen är så härligt grym med en ruskig Halloween-känsla. Absolut topp-betyg för denna film!



Av D - 17 november 2016 08:42

Originaltitel: The Amityville horror
Regissör: Andrew Douglas
Utgivningsår: 2005
Längd: 90 min

 

George och Kathy Lutz drömmer som alla andra småbarnsföräldrar om att flytta till ett stort hus med perfekta förutsättningar för sina tre barns uppväxt, men dom har inte råd. Men så en dag hittar dom sitt drömhus i småstaden Amityville, som till deras stora förvåning ligger inom deras budget. Det finns bara en hake, den förra ägaren mördade brutalt hela sin familj i huset.


Jag har sett denna förr, men mindes inte den riktigt, så jag fick kolla på den igen. Jag trodde det va en helt annan historia, så förmodligen hade jag blandad ihop filmen med en annan film. Men filmen är en helt okey rysare faktiskt. Man har lyckats att skapa en kuslig och paranoid känsla som sträcker sig genom hela filmen. Detta är en remake-film, men jag har inte sett originalet och den ska visst vara baserad på verkliga händelser. Har inte läst om händelserna, men tror faktiskt jag ska ta och göra det. Väldigt intressant historia. 



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards