Videohyllan

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av D - 19 augusti 2013 08:54

Originaltitel: The conjuring
Regissör: James Wan
Utgivningsår: 2013
Längd: 112 min

 

Det är tidigt 70-tal och den idylliska familjen Perron flyttar in i ett hus på Rhode Island. I samma veva börjar oförklarliga blåmärken dyka upp hos mamman i familjen och närvaron av demoniska andar uppenbarar sig. Paret Ed och Lorraine Warren, världsberömda utredare för paranormala fenomen kallas in för att hjälpa familjen som terroriseras av mörka kraftera. Dom besitter gåvan, eller snarare förbannelsen - att få varsel och känna av mörka energier. I familjens hus mitt ute på landsbygden blir Warrens tvungna att utmana en stark demonisk kraft och blir då indragna i det otäckaste fallet dom någonsin skulle komma att råka ut för.


Okej... Jag är ganska tålig när det gäller skräckfilmer, men denna film va till och med magstark för mig :) Jag blev rädd flera, flera gånger, och man satt som på nålar under hela filmen. Jag erkänner, jag blundade ett par gånger till och med! Filmen är baserad på en verklig händelse och det gjorde filmen mer intressant tycker jag. Du kommer garanterat att bli skräckslagen. Jag tror att inte ens den mest inbitne skräckentusiasten kan undgå kalla kårar av den här filmen!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards