Videohyllan

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av D - 18 augusti 2013 17:40

Originaltitel: Legally blondes
Regissör: Savage Steve Holland
Utgivningsår: 2009
Längd: 86 min

 

Elle Woods (från Legally Blond) blonda tvilling-kusiner Annie och Izzy flyttar från England till Kalifornien med sin pappa och tror att deras minihundar och rosa kläder kommer få dom att passa in bland palmerna. Med hjälp av stipendium kommer dom in på en fin privatskola. Men dom får snart veta att dom är långt hemifrån när skolans ledning vänder sig emot dom. Direkt har de fått en ovän i skolan, skolans rikaste och populäraste elev Tiffany. Flickorna får nu använda både charm och intelligens för att rentvå sig från brottet dom blivit oskyldigt anklagade för.  ad s


Ja, vad ska man säga? En film dom kastat ut massa pengar på. Jag brukar gilla "high-school-filmer", men detta va verkligen kasst. Legally Blonde 1 med Reese Witherspoon är ju en kanonfilm. Tvåan är sådär. Men detta tog priset av kassast uppföljare. Hmm... ja, chihuahuorna va väl söta i denna film. Pluspoäng för det.



Av D - 18 augusti 2013 13:52

Originaltitel: Adventures of Huck Finn
Regissör: Stephen Sommers
Utgivningsår: 1993
Längd: 108 min

 

På flykt undan sin pappa och den välmenande änkan Douglas ger sig pojken Huckleberry Finn av på rymmen för att söka frihet. Tillsammans med en svart, förrymd slav som heter Jim, tar han sig på en flotte ner för Mississippi-floden. Dom möter skojare och tjuvar och hamnar mitt uppe i en släktfejd som dom med nöd och näppe tar sig ut med livet i behåll. Men dom klarar sig i alla väder, inte minst tack vare sin förmåga att springa snabbt och smita i rätt ögonblick. Dom stöter på det ena oförglömliga äventyret efter det andra.


Filmen bygger på Mark Twains roman från 1884 där författaren skildrar livsvillkoren i det ras- och klassmässigt skiktade sydstatssamhälle där han själv växte upp i. En av mina favoritfilmer när jag va liten. Och som med många andra, så älskar jag den än idag. Detta är en riktig äventyrsfilm för hela familjen som innehåller ALLT. Komedi, action, äventyr, tårar, skratt osv. Definitivt en kanonfilm som jag tycker alla borde se! Huvudrollen är en ung Elijah Wood.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards