Videohyllan

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av D - 11 augusti 2013 15:28

Originaltitel: The purge
Regissör: James DeMonaco
Utgivningsår: 2013
Längd: 85 min

 

En natt per år gäller inga lagar. Medborgarna får fria händer att leva ut allt hat och all frustration. När morgonen gryr behöver ingen svara för vad som hänt i nattens mörker, utan alla kan renade gå vidare med sina liv. Den fredlösa natten är en orgie i våld och mord där många blir jägare och alla är villebråd. Värst drabbas dom fattiga. Hemlösa saknar helt skydd. I det fina - noga inhägnade - villaområde där familjen Sandin bor är läget gynnsammare. Alla stänger in sig i sina skottsäkra hus. Pappa Sandin har själv försett dom med de senaste säkerhetssystemen - och blivit rejält förmögen på kuppen. Men inget  skydd är att lita på - ingen vet bättre än pappa Sandin att det kan bli en hård natt.


Jadu... Jag vet inte vad jag ska tycka om denna filmen? En natt per år får vem som helst mörda utan att åka fast för det. Resterande dagar på året får INGEN mördas. Undra om det skulle funka i en vanliga världen? Undra om världen skulle bli bättre då? Nej... jag vet inte. Visst satt man på nålar under hela filmen, men ändå fick jag inget fäste om den. Jag vet faktiskt inte om jag gillar den eller inte. Den va skum för min smak.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards