Videohyllan

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av D - 9 augusti 2013 12:19

Originaltitel: Journey 2: The mysterious island
Regissör: Brad Peyton
Utgivningsår: 2012
Längd: 100 min

 

Den unge Sean Anderson tar emot en signal från en mystisk ö som inte finns utmärkt på kartan och det blir starten på ett spännande äventyr. Seans och hans låtsaspappa Hank ger sig iväg på en resa för att finna ön tillsammans med en helikopterpilot och hans ursnygga dotter. Det är en plats fylld av märkliga livsformer, dödliga vulkaner och makalösa hemligheter. Efter att ha landat bland öns bisarra livsformer tvingas dom att fly – eller också försvinna för alltid.


Det va verkligen en kanonfilm för hela familjen! Detta va en äventyrsfilm helt klart i min smak (och även barnens!) Den ger väldigt många skratt samtidigt som filmen är spännande hela vägen igenom! Allt det mystiska som ön bjuder på fick mig att sitta helspänd i soffan. Resan till jordens medelpunkt påminner en del om Disneys 50- och 60-talsfilmer och det är mycket man känner igen! När filmen tog slut tänkte jag "Fan...". Rekommenderas starkt!



Av D - 9 augusti 2013 12:11

Originaltitel: Land of the lost
Regissör: Brad Silberling
Utgivningsår: 2009
Längd: 94 min

 

Dr Rick Marshall är en paleontolog och försöker överertyga folk om att det finns parallella universum, men blir utskrattad. Han råkar falla igenom till en annan dimension tillsammans med sin brittiska kollega Holly och slusken Will, när Rick testar sin takyonförstärkare. I en främmande dimension full av dinosaurier, människoödlor och liknande så måste dom hitta takyonförstärkaren igen för att ta sig hem.


MYCKET rolig film! Jag skrattade fruktansvärt mycket flera gånger! I vanliga fall avskyr jag Will Ferrell, som spelar huvudrollen, men i denna film kunde jag inget mer än att älska honom. Tycker hela konceptet med en annan dimension är mycket bra. Visst, lite överdrivet är det ju allt, men jag tycker ändå detta är en perfekt komedi!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards