Videohyllan

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av D - 10 augusti 2013 12:06

Originaltitel: Bäst före
Regissör: Mats Arehn
Utgivningsår: 2013
Längd: 101 min

 

Bäst före är berättelsen om tre män. Bosse, en nypensionerad teckningslärare som är övergiven av sin vackra hustru Karin. Lennart, skolchefen som är övertygad om sin oemotståndliga charm och som missbedömer sin hustrus klarsynthet. Och Anders, en passionerad entusiast som är övertygad om att han har kläckt ett epokgörande TV-format. Dom vinner en mindre summa på V75 och beslutar sig för att pigga upp tillvaron med en Åbo-kryssning. Men när Bosses gamla ungdomskärlek, Anna, dyker upp på båten med sin åldriga mamma sätts gammal vänskap på prov.


Denna film har fått dåliga recensioner om man kollar runt på nätet. Men jag tyckte att denna film va charmig och rolig :) En film om tre gubbar som gör bort sig totalt på Åbo-kryssningen! Brasse Brännström, Kjell Bergqvist, Göran Ragnerstam och Ewa Fröling är några kända namn i denna film. Brasse va min idol när jag va liten (Fem myror är fler än fyra elefanter) och jag fick verkligen en chock när jag såg hur gammal min idol blivit :/ Gillar man svenska komedi-filmer så tycker jag man ska se denna!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards