Videohyllan

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av D - 13 augusti 2013 11:31

Originaltitel: Sinister
Regissör: Scott Derrickson
Utgivningsår: 2012
Längd: 109 min

 

Ellison livnär sig på att skriva romaner baserade på verkliga brott och han är känd för att alltid arbeta mycket metodiskt. För att leva upp till sin senaste succé söker han en riktigt bloddrypande historia. På bakgården till ett hus har en familj på fyra personer hängts och Ellison köper huset för att komma offren och sanningen bakom brottet så nära som möjligt. För att inte skrämma upp sin familj väljer han dock att inte berätta om vad som hänt i huset. Ellison hittar en låda på vinden som innehåller fem Super 8-filmer samt en projektor. När han börjar titta på dom innehåller den första filmen mordet i huset där han bor. Därefter följer fyra andra mord ända tillbaka till 1960-talet. Det som är den röda tråden för alla dessa mord är att ett barn i varje familj som mördas är försvunnet och saknas.


Jag blev arg på denna film. Jag vet inte varför, men jag kände bara ilska. Den första halvan av filmen är långtråkig. Men man visste att eftersom det är långtråkigt, måste andra halvan av filmen vara bra. Jo, den va bra. Men jag gillade inte filmen, konstigt nog. Annars brukar jag gilla "hoppa-till-av-skräck" scener, men jag kände en ilska gentemot handlingen bara. Usch. Många gillade dock denna film, så lyssna inte på min kritik :P


Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards